May 9, 2003
Jag undrar lite ang. vattenkyling ...
Hur klumigt är det egentligen? ... Kan man lätt transportera dator utan att vara rädd för alvarliga skador på slangar etc?
Hört folk prata om att stoppa pumpen i vattentanken, är det en bra lösing?
Vill gärna ha förslag på bra märken för vattenkylning ...
March 11, 2003
Det är inga problem att flytta omkring. Det är lite tungt, men det är bara nyttigt för armarna. 🙂
Hur man monterar pumpen beror ju lite på vilken man har. Jag har min fastskruvad på golvet i chassit.
Märke är upp till dig och din plånbok. Vad du skall ha grejerna till är ju också intressant. Vilket är målet med vattenkylningen?
February 10, 2003
chriss wrote: Lyckades få ihop ett bra system för 700 (men man får va två stycken som beställer (frekt o grejer))
Fördelen me pump i vatten att det skall väl låta mindre och vissa pumpar mår mkt bättre i vatten.
ett komplett vattenkylningssystem för 700kr tror jag inte på föränn jag ser det med egna ögon..
May 20, 2003
Mitt mål va vatten kylning för 800kr
Jag lyckades =D
Jag och en kompis o brosan sambeställer som påverkar priset lite gällande frakt....
block 400kr en kille på Swec har byggt den, för AMD
Kylare 150:- Volvo Duff, skrott 16*23*9
Pump 150:- 5-7l/m England.
slang 50:- Biltema (räcker te 3 pers)
Nipplar 3 kr styck o slangklämor nåt liknande.
Temperatur styrd fläkt har jag o Destelerat vatten.
Om ni räknar ihop detta är det 750kr!
Nu har jag inte fått grejerna än de e på väg. Priserna kanske diffar på någon 50lapp, jag e rätt trött nu och kommer med sidor mer info m.m sen om ni vill...
Skulle va kul att veta vad andra gav för sina system... inkl frakt.
Annars tror jag att detta ska bli jävligt bra och en sån stor kylare är en go overkill för att fläkten skall knappast jobba alls...
September 20, 2001
Jag paya 700:- för min Eheim 1250, och 50:- för slangen och 150 för fläkten, altså 900:- Jag ligger på 48*C fload, och då kör jag min 1700+ i 2200Mhz @ 1,85vCore. OCH jag har inte rengjort systemet på 18 månader 🙂 Det är prestanda för pengarna. Radiatorn hittade jag på vinden och blocket gjorde jag i slöjden:)
1 Guest(s)