March 31, 2003
Tja ! 🙂
Har lite frågor om vatten kylning.
1. Hur märker man att vattnet behöver bytas, eller när ska man gör det ? varje månad eller ?
2. Kan man göra så att vattnet inte leder ström ? vid lekage, så om det skulle stänka vatten på moderkortet blir det ingen skada. Ingår detta medel med alla paket ?
3. Vad finns det för risker med vatten kylning ?
4. Om man nu köper ett paket för enbart CPU kylning, kan man senare köpa ny radiator och sen om det behövs slangar, kan man efter det koppla utligare ett block till grafik/chipset ?
5. Kan man använda kylar glykol till bilar för att förhindra alger i systemet ?
6. Kan man köra vatten direkt från kranen med alg medlet/glykol eller måste man köpa destilerad vatten ?
Det var allt jusst nu
Tack !
/Kutlo
September 17, 2003
Destillerat vatten är ju att föredra då det är så gott som fritt från bakterier och därmed leder ström ytterst dåligt. Jag skulle nog rekomendera dest-vatten samt glykol. Använder du destvatten så behöver du inte heller byta vatten så ofta. Och man kan väl alltid bygga ut? det borde inte vara nåt problem. (om du inte hart nåt konstigt färdigt system som inte passar nåt annat.)
March 31, 2003
Tänkte mig detta pack https://www.nordichardware.se/...../index.php
Enligt vad jag har förståt av den här recensionen så ska den hålla en 2000+ med en vcore på 1.875 vid 42grader 🙂 eller har jag fel ?
Och dessutom billig 945kr
May 18, 2003
det där paketet är enligt mig ingenting att hurra för. Om du skall dra vattenkylning skall du köpa någonting mer rejält. Blocket är sådär och radiatorn är otroligt klen, med en fisig 80mm fläkt på, jag är mycket kritisk mot det där. Skulle istället rekomendera att du antingen plockarihop ett eget för en sådär 2000 eller köper waterchill (heter det väl) om du verkligen inte vill plocka själv.
September 17, 2003
1 Guest(s)