July 3, 2004
tjena
jag har en amd xp 2400+, i ett nforce2-moderkort(Abit NF7). Vad jag har förstått av nforce2-FAQen, så går det att ändra multipel och fsb utan att behöva hålla på med silverfärg eller liknande. Och nu till problemet; jag KAN ändra både multipeln och FSBn, men multipeln ställs alltid tillbaka till 15 trots att jag har sparar BIOS-inställningarna. FSBn däremot, stannar på vad man har ställt den på.
ska det vara så att multipeln ställs tillbaka på en 2400+ ? :-k
tacksam för svar...
May 8, 2001
Tror att man alltid kan "ändra" multipeln i bios men sen om det funkar är en annan sak. Kanske är det så att de nyare 2400+ är låsta precis som Barton-modellerna...?
Jag har annars samma konf som du och jag kan ändra utan problem.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
September 19, 2002
Dadde wrote: Det kan vara skillnad på detdär med multiplier på gamla å nya prollar, min som jag köpte januari 2003 går det att ändra men är den inköpt nyligen har den bartonkärna och är låst.
Om det är en XP-M, alltså en mobile, så är det bartonkärna, dock så är de alltid upplåsta ändå vad jag sett hittills. I annat fall så är det antingen Tbred eller thorton, dvs en hybrid mellan barton & tbred & kan mycket väl vara låst. 😉 Har aldrig sett en 2400+ på bartonkärna annat än på mobiles. Kan iofs ha missat det, men mig veterligen så ska det vara antingen tbred eller thorton.
EDIT: Kom just på att jag visst har sett en 2400+ med bartonkärna... Me forgot. Var länge sen jag sålde en 2400+ annat än mobile... 😉
1 Guest(s)