June 21, 2004
Jag har sett att många har köpt vattenkylnings delar från Danger Den och jag funderar också på det för det verkar billigt och bra så här kommer följande frågor:
1. Vad kostar frakten?
2. Är det bra grejor man får (typ RBX blocket mfl)
3. Hur är det med skatt/tull ?
4. Hur lång är leverans-tiden?
5. Är det värt att köpa därifrån eller ska man hålla sig till sverige?
Tacksam för svar!
MVH
December 31, 2002
1 Olika beroende på vikten men jag har för mig att den startar på 28 dollar och ökarsnabbt med vikten.
2 JA!
3 Har du tur slipper du skatt och/eller tull. Räkna dock med att företaget som fraktar till dig inom Sverige tar ut en speditörsavgift som kan vara rätt hög (typ 2-300kr).
4 1-2veckor ungefär
5 Köp av mig vetja 😉 se min sign.
July 17, 2002
codemaster wrote: Jag har sett att många har köpt vattenkylnings delar från Danger Den och jag funderar också på det för det verkar billigt och bra så här kommer följande frågor:
1. Vad kostar frakten?
2. Är det bra grejor man får (typ RBX blocket mfl)
3. Hur är det med skatt/tull ?
4. Hur lång är leverans-tiden?
5. Är det värt att köpa därifrån eller ska man hålla sig till sverige?Tacksam för svar!
MVH
Jag gjorde en beställning för två veckor sedan, och slutresultatet blev underbart. Jag fick hem fint förpackade grejer som presterar med topresultat.
Tyvärr fick jag betala 480kr moms när det gick genom tullen, vilket var lite tråkigt.
Gällande leveranstiden så var det under all kritik. Mitt paket skickades av DangerDen med FedEx, som lovade att paketet skulle vara framme í måndags förra veckan. På torsdagen hade inget hänt så jag ringde dem fram och tillbaka, och då sade de att de hade skickat paketet till Karlstad (jag bor i Jönköping) och det hade gått tillbaka till Stockholm därifrån. Så på fredag morgon ringer de och säger att det finns i Jönköping, men att det inte kommer förrän på eftermiddagen.
Jag fick dock information för att hämta paketet själv innan det går ut med budbil, så jag satte mig och körde 1,5 mil för att hämta det. Väl där (efter att letat en halvtimme, för hon gav fel adress) så säger de att det ligger på en annan central, som låg ungefär 500m från stället jag åkte från på morgonen. Bara att sticka tillbaka, och väl där fick jag paketet av en sur kärring som tyckte att jag borde vara glad för att jag fick det över huvud taget.
Så leveransen var kass, men allt annat bra.
1 Guest(s)