February 2, 2004
Tja, jag har en del frågor om peliters.
Jag har en Amd AthlonXP 2500+ som jag vill få så kall det bara går, hade tänkt skaffa vattenkylning och peliter. Detta vattenblocket tänkte jag skaffa.
1. Klarar ett 550W nätagg av att driva peltier (226W) och övriga datorkomponenter?
2. Var/hur kopplar man in sladdarna från peltierelementet?
3. Hur och med vad ska man isolera?
4. ska man använda coldplate?
June 19, 2002
1. Nej, inte tillfredsställande
2. Till ett separat nätaggregat som du behöver köpa, eller ett överblivet annat som du kopplar mot 12v-railen
3. Allting som blir kallare än rumstemp, insidan av sockeln, i själva sockelhålen, runt sockeln, på baksidan av moderkortet
4. ja, men den sitter redan inbyggd i det blocket.
February 2, 2004
[NH wrote: Noddan] 2. Till ett separat nätaggregat som du behöver köpa, eller ett överblivet annat som du kopplar mot 12v-railen
Ok, men vad menas med det? Var? (Jag är inte expert på detta 😛 )
[NH wrote: Noddan]3. Allting som blir kallare än rumstemp, insidan av sockeln, i själva sockelhålen, runt sockeln, på baksidan av moderkortet
Med vad?
June 19, 2002
m4zter wrote: [quote=[NH]Noddan] 2. Till ett separat nätaggregat som du behöver köpa, eller ett överblivet annat som du kopplar mot 12v-railen
Ok, men vad menas med det? Var? (Jag är inte expert på detta 😛 )
[NH wrote: Noddan]3. Allting som blir kallare än rumstemp, insidan av sockeln, i själva sockelhålen, runt sockeln, på baksidan av moderkortet
Med vad?
Du behöver ett löst nätaggregat som du ansluter peltierelementet till.. Tar du ett gammalt ATX-agg använder du gul och svart (gul till röd på pelten).
Och när det gäller isoleringen så ska du använda diselektriskt fett och neopren. Diselektriskt fett i sockeln, och under neoprenet och sedan skruvas neoprenet på plats.
2 Guest(s)