February 4, 2002
Grayfox wrote: Hehe har funderat på det Under dom varma sommardagarna skall det komma ett 9800Pro hem till mig och en 3.06 då skall ni få se på poäng.
Joo men det räcker inte med dom prylarna i alla fall inte om du vill nå 25000p tex OPPAINTER som ligger på 25676p kör med
P4@4205 Mhz kyld med en Prometeia
Radeon 9800 567/418 kyld med VapoChill
Moderkortet är säkert voltmoddat och hans Radeon9800 är defenitivt de
+ en jäkla erfarenhet av 3dmark med optimeringar och inställningar
February 4, 2002
Grayfox wrote: 🙄 Suck får väl bli kompis med han eller nått, så att han lär mig.
Japp
Om man jämför tex mitt 9800PRO som jag klockat till 453/391 och då är det max jag har även modiferat det lite tex tagit bort shimmen + fixat kylflänsar till minnena Och det är ju ingenting om man börjar jämföra med OPPAINTERS 9800PRO som han klockat till 567/418 Men så högt kan man endast klocka om man spänningsmoddat Och det innebär att man blir tvungen att börja löda på grafikkortet Sen har han ju bra kylning också Han har säkert inte betalat mindre än 10000:- för enbart kylningen av processorn och grafikkortet Så allt är inte så enkelt här i livet
February 3, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Grayfox]:roll: Suck får väl bli kompis med han eller nått, så att han lär mig.
Japp
Om man jämför tex mitt 9800PRO som jag klockat till 453/391 och då är det max jag har även modiferat det lite tex tagit bort shimmen + fixat kylflänsar till minnena Och det är ju ingenting om man börjar jämföra med OPPAINTERS 9800PRO som han klockat till 567/418 Men så högt kan man endast klocka om man spänningsmoddat Och det innebär att man blir tvungen att börja löda på grafikkortet Sen har han ju bra kylning också Han har säkert inte betalat mindre än 10000:- för enbart kylningen av processorn och grafikkortet Så allt är inte så enkelt här i livet
Lödningens tid e över Arne Kör med dom små Amerikanska "gripklorna" så va det löst .JAg gör det fungerar hur fint som helst
February 4, 2002
gabbax wrote: [quote=Arne Anka][quote=Grayfox]:roll: Suck får väl bli kompis med han eller nått, så att han lär mig.
Japp
Lödningens tid e över Arne Kör med dom små Amerikanska "gripklorna" så va det löst .JAg gör det fungerar hur fint som helst
Jo det är så sant Köpte du dom från Elfa eller Jag ska väl beställa lite prylar därifrån snart så artikelnummer skulle va bra om du har det
June 28, 2001
gabbax wrote: [quote=Arne Anka][quote=Grayfox]:roll: Suck får väl bli kompis med han eller nått, så att han lär mig.
Japp
domdäringa "gripklorna/krokodilklämmor, vad är deras offeciella namn ?
December 19, 2000
Gripklorna eller som de heter i USA/England SMDGrabbers...funkar fint när man sk göra voltmoddar på kretsar och voltregulatorer av modell större...när det komemr till dem riktigt små...så kan det bli krångligt...dem sitter heller inte så bra på dessa.
På 9800Pro kort så kan man vad jag vet, INTE använda "gripklor"....p.g.a dem moddar som finns ute idag inefattar att man ska löda kablar på små "lödpunkter".. på PCB:n.
Men för övrigt funkar dem ypperligt..!!!
February 3, 2003
December 19, 2000
gabbax wrote: Måste nog rätta dig ,att anv dom "Minsta" SMDgrabbers" funkar ypperligt även på dom små,iallafall i mittfall(visst en liten pappersbit så inte kortis uppstår ,men att ha garantin kan va bra i bland att ha kvar 8)
OK..möjligt att dem jag sett inte är dem minsta. Mina ligger på posten...ska bli intressant att se när jag får hem dem.
February 3, 2003
Naughtyboy_2000 wrote: [quote=gabbax]Måste nog rätta dig ,att anv dom "Minsta" SMDgrabbers" funkar ypperligt även på dom små,iallafall i mittfall(visst en liten pappersbit så inte kortis uppstår ,men att ha garantin kan va bra i bland att ha kvar 8)
OK..möjligt att dem jag sett inte är dem minsta. Mina ligger på posten...ska bli intressant att se när jag får hem dem.
Det betyder att moddningen är nära
2 Guest(s)