March 23, 2007
Min freezer 64 pro Har jag uppnåt fina 59 grader med då chassisidan var öppen och ajg har 2 120mm och 64 pro fläkten gick på fullt varv
Kom igen det är en 3200+ @ 2200 mhz
är det nåt som är jävligt fel med min freezer eller vad är det???
Den borde ju iaf vara bättre än boxed som åtminstonde höll den på 52 som max i spel och då var det den utan heatpipes
Den sitter inte löst eller så utan sitter stadigt
är pastan ssom sitter på kylaren från början som skulle funka bra
vad kan felet vara?
December 27, 2003
min 3500+ brukade gå upp till 55 grader i spel, min 4200+ OC till 2,5GHz går upp till kanske 60 grader i Prime95 MaxHeat men kanske runt 50-55 vid spelande
har du precis monterat kylaren? isåfall är pastain i en s.k burn-in period och temperaturen kommer sjunka några grader över de kommande veckorna.
Åt vilket håll är den monterad? varåt blåser den?
September 1, 2002
Jag skulle försöka montera om den.
Den borde prestera bra mycket bättre än originalkylaren.
Jag kör min A64 3000+ (s754) i 2500 MHz utan att den överstiger 55 grader under load med lådan stängd och likvärdig chassikylning.
Min chassitemp ligger på runt 33-35 normalt.
Hur ser den ut för dig?
Edit: Jag kör med original-kylaren.
August 16, 2003
jag kommer inte upp i mycket mer än runt 50 grader och då har jag höjt spänningen kraftigt och klockat en hel del.
du råkar inte köra fläkten på lägsta varvtalet? för att på lägsta då blir det lite varmt. sen så brukar det bara bli sämre temp om du har sidan av, cirkulationen sabbas.
March 23, 2007
mmm den pressar undan allt
testade att installera omigår igen och det blev inte bättre
Jag tog nu min gamla boxed kylare som håller den 10 C kallare än freezern
Har skickat ett mail till arctic cooling också så vi får se vad dom säger om det här lilla problemet
Största verkar vara att Heatpipsen inte leder nån värme alls vilket reuslterar i absolut noll kylning ed freezern
är typ som att vara utan kylare och lägga dit en liten kopparbit som stöter bort värme 😛
March 23, 2007
har nu fått den här kylaren att funka
vet fan inte vad som var fel men jag ominstallerade den en sista gång innan jag tänkte skicka tillbaks den
har också ökat min 3200+ till 2400 mhz på orginalk vcore
ska kolla lite i prime om det är stabil
borde jag byta kylpasta för nu använder jag en pissgammal zalman thermal grease (den man fick med till deras passiva nordbrygge kylaren, Den som ser ut som en solfjäder)
Om så vad ska jag byta till??
Hjorde cpu burn med 56 som max med den här kylpastan 😛
March 23, 2007
hmm vad är felet om den klarar cpu burn i 56 grader men om den slår av sig i prime
hade som mest 56 i prime men då slog den av sig
kollade med coretemp och lät den posta log medans jag for iväg på stan
vet inte hur länge det höll sig men det verkar ha varit 20 min iaf
hade då sänkt till 2300 mhz
230x10 fsb
minnena är sänkta att gå i 166
kan det vara volten som är för låg?
1 Guest(s)