June 3, 2001
Funderar på att försöka bygga in en gammal 450 i ett litet kylskåp eller frys till husvagn. Får förlänga alla uttag och ingångar från korten, sätta cd-spelarna i dörren med isolering runt och försegla ordentligt. 😀 😀 😀 😀
Borde inte d bli bra?
på så vis så blir det ingen kondens och ALLT blir kallt. Bara att montera moderkortet på en plexi i mitten av skåpet.
ADAPTEC AHA-2940UW PCI * Yamaha 16X19X40X SCSI * Seagate ST317221a -> 17.25 GB, 5400 rpm, 10.5 ms (Ska bytas
[ Detta Inlägg ändrades av: totto den 2001-07-27 18:54 ]
June 3, 2001
Jupp!
Ska bara hitta ett lämpligt objekt (Frys) på nån loppis eller auktion. Meddelar hur det går (kan ta en eller två månader, dåligt i kassan just nu efter diverse inköp).
Om det faller ut bra, flyttar jag över mi nuvarande älskling och klockar järnet.
Skickar i så fall lite blder.
June 7, 2001
Jag tror inte det funkar. Kylskåpet måste då kunna föra bort en 100-150W värme eller så, och efter vad jag vet kan kylskåp kollapsa på ospecifierat sätt om du så mycket som ställer in en varm kastrull i dem.
Det sade i alla fall mamma när jag var liten.
Jag antar att det gäller Platen-Munthers köldmaskin, den processen är rätt spattig med kemikalier som ändrar faser och sånt. Kompressorskåpen kanske är robustare. Eller tvärt om.
Men sure, shoot. Och säg sen hur det gick.
June 3, 2001
On 2001-08-28 21:03, Limpdjur wrote:
Hoppas att ni inte har lika mycket kondens som oss i vårat kylskåp
Är medveten om det, därför:
Förlänga ALLA kontakter och sätta på utsidan.
Sätta CD spelare mm väl isolerade i dörren.
Byta listerna på dörren och SKRUVA fast den.
Med andra ord:
-Se till att ingen luft kommer in!
Innan man öppnar får man stänga av i god tid så den blir rumstempererad.
3 Guest(s)