December 22, 2000
det har gjorts. finns ett stort problem, nämligen kondens. Hade du haft en kyl med 100% torr luft hade det vart grymt (om kylaggregatet klarade datorn värmelast) effektivt. men troligtvis kan du inte fixa detta. den is som bildas i ett kylskåp är kondens (fuktighet) som finns i luften i skåpet.
Ja stoppa för bövelen inte in din hårddisk i frysen!! Den får oftast inte arbeta i kallare temperaturer än 5+ grader!!
Men det kanske funkar ett tag.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja jag tror det var några på sweclockers *host* som hade testat det med någon sorts luftfuktighets maskin.. 😀
Nä jag fattar inte hur det funkar när vissa personer tar ut hela datorn på balkongen när det är minus grader och hårddisken inte pajar.. 😕
March 4, 2001
2001-05-10 13:46, skrev Anton:
Ja jag tror det var några på sweclockers *host* som hade testat det med någon sorts luftfuktighets maskin.. 😀Nä jag fattar inte hur det funkar när vissa personer tar ut hela datorn på balkongen när det är minus grader och hårddisken inte pajar.. 😕
Svikare!!! 😀
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------2001-05-10 13:46, skrev Anton:
Ja jag tror det var några på sweclockers *host* som hade testat det med någon sorts luftfuktighets maskin..Nä jag fattar inte hur det funkar när vissa personer tar ut hela datorn på balkongen när det är minus grader och hårddisken inte pajar..
--------------------------------------------------------------------------------
Svikare!!!
Det var länge sen! 😀
Jo det kanske är sant..
Men det står liksom "minimum operating temperatur +5C".. Men det kanske är hårddiskens temperatur.. då gäller det bara att varva upp den innan man går ut med den.. 😀
January 15, 2001
2001-05-14 09:09, skrev Anton:
Jo det kanske är sant..
Men det står liksom "minimum operating temperatur +5C".. Men det kanske är hårddiskens temperatur.. då gäller det bara att varva upp den innan man går ut med den.. 😀
Datorn ska man ju ändå ha igång när man tar ut den för att slippa kondens vad jag förstått.
Ja det är nog inte så smart att ha den stående ute över natten.. 😀
Avslagen då alltså..
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-15 13:13 ]
April 2, 2001
mmm, problemet är att få det hållbart i längden!
Men eftersom de mest värmegivande komponenterna/ de som ger mest att kyla blir punktkylda, så räcker det väl om tempen i övriga lådan är runt 0 grader!?
Haha, kom på mig själv, jag skrev till Peter och frågade om det itne räckte...
1 Guest(s)