Vad jag har sett så klarar inte moderkort av temperaturer under ca -55 grader!
Under det så funkar de inte som de ska.. men det är kanske från moderkort till moderkort..
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja visst vore det kul! 😀
Det finns ett företag som har liknande idéer om att kyla hela lådan!
Jag har sett en teknik där de fyller hela lådan med någon vätska som sedan kyler hela systemt! Men ett sånt system går det inte att byta grafikkort i så lätt..
January 8, 2001
nån som minns "the Mr Freeze project"
killarna som sänkte ned moderkort i en frysbox som låg ner, fyllde den med mineral olja(tydligen ej ledande) stoppade i nån form av pump, sedan monterade de ett kylaggregat från en aircondition.
de fick tydlgen ner temperaturen till närmare -50 och lyckades därigenom trimma sin k6-2 till närmare 800Mhz. enligt hemsidan iaf
kanske nåt för någon här att bygga
lite trist bara att hårddiskar och sånt måste ligga breve, och att man inte får röra dem alls... då ide sladdar och sånt går av vid minsta rörelse vid de temperaturerna!
Ja det var något liknande jag såg men då la moderkortet av när det kom ner under -50 grader.. 🙁
Haha
Ja de har nog lite trix i skjortärmen!
De bor ju i en vapochill!
March 4, 2001
2001-05-16 18:53, skrev PaPPa:
nån som minns "the Mr Freeze project"
killarna som sänkte ned moderkort i en frysbox som låg ner, fyllde den med mineral olja(tydligen ej ledande) stoppade i nån form av pump, sedan monterade de ett kylaggregat från en aircondition.de fick tydlgen ner temperaturen till närmare -50 och lyckades därigenom trimma sin k6-2 till närmare 800Mhz. enligt hemsidan iaf
kanske nåt för någon här att bygga
lite trist bara att hårddiskar och sånt måste ligga breve, och att man inte får röra dem alls... då ide sladdar och sånt går av vid minsta rörelse vid de temperaturerna!
URL?
2 Guest(s)