November 5, 2005
Jag har testat lite olika volt på alla domdär grejjerna som står där...
Har ingen aning om vad dom egentligen gör men vet(tror) att man ska höjja lite..
Höjt alla 3 lite men märker ingen skillnad om jag höjjer eller inte.
En annan fråga jag kom att tänka på. Finns en PCI grejj där man kan ändra från 100,101,102,103,....167 typ
Vad är det? drog den till 130 och då låste sig datorn 🙂
March 5, 2005
pphille wrote: Jag har testat lite olika volt på alla domdär grejjerna som står där...
Har ingen aning om vad dom egentligen gör men vet(tror) att man ska höjja lite..
Höjt alla 3 lite men märker ingen skillnad om jag höjjer eller inte.
En annan fråga jag kom att tänka på. Finns en PCI grejj där man kan ändra från 100,101,102,103,....167 typ
Vad är det? drog den till 130 och då låste sig datorn 🙂
O GUD ! Regel nr 1 borde vara: om du inte ved VAD du håller på med gör inte det.
August 16, 2003
Redzo.....
pphille; den där PCI grejen det är busshastigheten för PCI-Express, du överklockade altså grafikkortsbussen med 30%
eftersom PCI-Bussen inte är någon begränsning idag så finns det ingen anledning att överklocka den, överklockning av den i nuläget kan bara skapa instabilitet och eventuellt skada grafikkortet som vissa säger (vet inte om det stämmer eller ej)
pphille, du borde nog läsa någon grundläggande överklockningsguid för P4, jag kör inte P4 själv så jag är ingen expert på det där och har inte i huvet var du hittar en bra guid, men lite googlande kanske vore bra
1 Guest(s)