January 10, 2005
Antar att det är självklart försämrad men skulle ändå vilja veta.
Jag har AMD64 3000+ NewCastle och fsb kommer jag till 225 stabil har inte provat mer eftersom jag vet på 230 så hittar jag error med Prime95.
Så jag ändrade Minnen från 400mhz till 333mhz och kommer nu med fsb 235 utan error med Prime95 har ej provat högre.
Men frågan är visst är datorn försämrad nu? när minnen är lägre?
blev någorlunda glad när jag fick upp fsb men om datorn är försämrade så är det väl ingen vidare.
//Mvh
November 26, 2002
Försämrad eller förbättrad på vaddå? Vad är syftet med klockningen? Vad ska datorn bli bättre på? Vissa saker tjänar på max minneshastighet medan andra tjänar på högre fsb och osynkade minnen. Testa med superpi och 3DMark01 i de olika inställningarna så ser du vilken inställning som ger bättre prestanda i just dessa program.
January 10, 2005
Det jag vill få ut är att datorn blir snabbare på spel osv 3D Mark osånt bryr jag mig inte alls så värst om.
Jag ändrade nu fsb till 245 och ändrade Minne från T2 till T1.
Tror inte jag har dom bästa minne direkt men dom duger antar jag
det är Corsair 2.5 och Kingstone 2.5 så jag har timings på 2.5-3-6-3
Och datorn är stabil på 2450mhz och jag får bättre FPS på Doom3.
November 26, 2002
Taft wrote: Det jag vill få ut är att datorn blir snabbare på spel osv 3D Mark osånt bryr jag mig inte alls så värst om.
Jag ändrade nu fsb till 245 och ändrade Minne från T2 till T1.
Tror inte jag har dom bästa minne direkt men dom duger antar jag
det är Corsair 2.5 och Kingstone 2.5 så jag har timings på 2.5-3-6-3
Och datorn är stabil på 2450mhz och jag får bättre FPS på Doom3.
3DMark ger en bra indikation hur dator kommer att fungera i olika spel. 3DMark05 om det är grafikkrävande spel såsom Doom3 osv. Ändringen från T2 till T1 är ofta en mycket bra förbättring i minnesprestanda, klart mer än sänkning av övriga timings. Utgå från Doom och testa där för max fps och stabilitet med olika inställningar. Om det är därför du optimerar så är det just det du ska använda för testning.
March 28, 2005
John_lz wrote: [quote=Taft]Jo jag är rätt så nöjd med inställningar just nu.
Men har en fråga angående T2 och T1
är T1 snabbare än T2? Har för mig det står så.
Jepp!
Det är en ganska stor prestandaskillnad också...
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
1 Guest(s)