August 7, 2001
Hej!! Jag har undersökt min DELL litegrand och kommigt fram till att jag har en "CSI 9250CF-22" PLL. I COUFSB fans ändast "CSI 9250-22" och den angavs sakna en "SMBUS" som gör det omöjligt att klocka från windows. Eftersom att jag har ett DELL bios kan jag inte göra det därifrån. Min fråga lyder, är min PLL och den i CPUFSB samma eller skiler dom sig med det där "CF" ? Och det fanns ett till program man kunde ädnra FSB'n med från windows. Vad heter det?
tackar //maciekish
June 18, 2001
Billiagare än Dell går inte att hitta om du skall ha ett komplett paket.
Dell moderkort = iNTEL moderkort med DELL Bios.
Alla klocknings funktioner är låsta i Bios + inga byglar på kortet vilket gör det i princip omöjligt att klocka.
Om jag själv skulle köpt en ny burk idag så skulle det nog blivit en Compaq Evo D510S SFF. Dels för att den är snygg, dels för att den är i princip tyst! Den tystaste PC jag hört på 2 år!
Jag är inte ute efter att klocka utan är mer intresserad av att ha en burk som funkar dag efter dag, som dessutom har 3års garanti PÅ PLATS! Det är saker som tycker är mycket värdefulla eftersom man annars endast får 1års garanti! Just det, 1år såvida inte DU kan påvisa tillverkningsfel. Bara då gäller konsumentlagen!
January 7, 2003
oxygenial wrote: Billiagare än Dell går inte att hitta om du skall ha ett komplett paket.
du förlorar nstan alltid prestanda/krona med dell, billigt är det men inte billigare än att bygga själv.
Dessutom har de kassa prylar i datorn samt chipset fårn stenåldern.
Man betalar för lite plast samt att deras logga skall synas överallt.
2 Guest(s)