January 4, 2003
May 21, 2002
DjHypnoz wrote: [quote=Bertil_Starfighter]Om man ökar FSB så ökar man väll hela datorn?? PCI, AGP, Hårddiskar allt?? Eller är det bara Prollen och minnena??
Hårddiskar har inget med fsb att göra vad jag vet 😉
har det visst det... vissa kan t o m gå sönder om man kör me för hög Fsb.
December 11, 2002
För min hårddisk har börjat sjuta lite irriterande. På en mycket hög frekvens. Se sign om det är en dålig hårddisk eller nåt?
Men jag tycker inte att det är fsb ökning till 137 som kan vara orsaken till sjutet??
Förresten, vad är det som ökas då? Blir det en ATA137 då eller??
June 30, 2001
Bertil_Starfighter wrote: För min hårddisk har börjat sjuta lite irriterande. På en mycket hög frekvens. Se sign om det är en dålig hårddisk eller nåt?
Men jag tycker inte att det är fsb ökning till 137 som kan vara orsaken till sjutet??
Min hårddisk tjuter också om jag plockar bort tv-kortet. Om jag har det i så låter datorn ingenting.
September 23, 2002
Bertil_Starfighter wrote: För min hårddisk har börjat sjuta lite irriterande. På en mycket hög frekvens. Se sign om det är en dålig hårddisk eller nåt?
fsb 137...lol det är ju ingenting för hårddisken
Jag kör 199...det innebär rätt hög PCI frekvens
February 11, 2002
Alla portar mm ökar hastigheten när du ökar fsb:n i princip. På mitt gamla mdoerkort la t ex usb-portarna av vid 139fsb.....
Så hårddisken spinner knappast snabbare lr liknande dock blir kretskortet mer belastat o pajar av den höga fsb:n. Dock behöver du en fsb runt 240 lr liknande vad jag vet. Iaf nyare....
2 Guest(s)