August 18, 2001
Jag får Grafikbuggar vid 148fsb pga mitt GeForce4 Ti-4400 verkar inte gilla högre.
Min först fråga är: Brukar grafikkort få buggar då?
Andra frågan: hur fan lyckas http://www.slapps.com/review/kr7a/ få upp fsbn i 213fsb, så jävla klent kan väl inte mitt grafikkort vara eller?
Det finns ju ingen högre divider på KR7A så de kan ju inte ha höjt den för att få lägre AGP MHz..
Är mitt grafikkort helt sunkigt eller vad är fel?
August 18, 2001
hawkie wrote: Kan det vara så att dom voltmoddat AGP:n,minnen och chipsetet på moderkortet för att inte tala om vattenkylning av grafikkortet och aktiv kylning på minnen(VRAM). Kan det vara svaret på din fråga?
Ehh.. går det att höja volten till chipsetet? tvivlar jag på
Men de hade inte voltmoddat sitt grafikkort (Leadtek GeForce3 Ti200 tror jag).
Mitt minne (PC3000 Xtreme DDR) ska ju klara en Minnesbuss på 366Mhz och just nu ligger de på 290Mhz med 2,5V.
September 5, 2001
Njal wrote: [quote=hawkie]Kan det vara så att dom voltmoddat AGP:n,minnen och chipsetet på moderkortet för att inte tala om vattenkylning av grafikkortet och aktiv kylning på minnen(VRAM). Kan det vara svaret på din fråga?
Ehh.. går det att höja volten till chipsetet? tvivlar jag på
Men de hade inte voltmoddat sitt grafikkort (Leadtek GeForce3 Ti200 tror jag).
Mitt minne (PC3000 Xtreme DDR) ska ju klara en Minnesbuss på 366Mhz och just nu ligger de på 290Mhz med 2,5V.
nej, men alltså man kan voltmodda själva AGP:n så att säga, behöver inte göra det på grafikkortet, och ja..det går att voltmodda chipsets tvivlar på att dom har gjort men det går. Det kan juh vara något annat PCI kort som inte vill...
December 2, 2001
Njal wrote: Jag får Grafikbuggar vid 148fsb pga mitt GeForce4 Ti-4400 verkar inte gilla högre.
Andra frågan: hur fan lyckas http://www.slapps.com/review/kr7a/ få upp fsbn i 213fsb, så j**la klent kan väl inte mitt grafikkort vara eller?
Det finns ju ingen högre divider på KR7A så de kan ju inte ha höjt den för att få lägre AGP MHz..Är mitt grafikkort helt sunkigt eller vad är fel?
Att dom har fått upp FSBn så mkt beror nog på att dom har låst upp processorn och sängt multipliern rätt kraftig från 12 till 8
Varför ditt grafikkort strular vet jag inte men mitt har jag iaf inte haft några probelm med.
August 18, 2001
YemanCool wrote: [quote=Njal]Jag får Grafikbuggar vid 148fsb pga mitt GeForce4 Ti-4400 verkar inte gilla högre.
Andra frågan: hur fan lyckas http://www.slapps.com/review/kr7a/ få upp fsbn i 213fsb, så j**la klent kan väl inte mitt grafikkort vara eller?
Det finns ju ingen högre divider på KR7A så de kan ju inte ha höjt den för att få lägre AGP MHz..Är mitt grafikkort helt sunkigt eller vad är fel?
Att dom har fått upp FSBn så mkt beror nog på att dom har låst upp processorn och sängt multipliern rätt kraftig från 12 till 8
Varför ditt grafikkort strular vet jag inte men mitt har jag iaf inte haft några probelm med.
Men har du FSB klockat mycket då?
July 19, 2002
hmm, jag blir lite smått irriterad på att jag inte kan sänka min multiplier... även att jag har låst upp min processor. Jag har en 2100+ som har standard multiplier 13x. Det går konstigt nog att höja, men när jag sänker den under 13x så vägrar den starta, nån som vet felet?
vill ju liksom sänka multi och höja fsb... 😀
|AMD AthlonXP 2100+@1870MHz|Samsung 512Mb PC2700|GF4 TI4400@315/670|
]3Dmark: 12772[
August 18, 2002
Till Eclipse:
Det beror på att moderkorten kollar endast på 4 L1 bryggor. Det gör att det blir max 12.5. För att lösa ditt problem så är det en annan brygga som måste brytas/slutas
Kolla lite runt på nätet.. det är typ.. samma problem som Tbred har, att man ej kan komma under 13 om du bara låser upp L1 bryggorna
2 Guest(s)