July 3, 2002
fungerar det att sätta 2 st cpufläktar en som inluft och en som utluft så att datorn ventilerar moderkortet och får ner värmen lite???
har inga pengar så jag kan inte köpa några fläktar just nu....
så jag har 2st cpu fläktar så jag undrar om jag kan ha dem sålänge???
vet ni några bra och billiga fläktar???
det kan bli lite problem om du inte har bra placerade fläktkontakter på moderkortetet då sladdarna brukar vara ganska korta.
July 3, 2002
July 3, 2002
September 12, 2001
On 2002-07-13 12:16, Grabben_83a wrote:
men hur ska jag sätta fläktarna den som ska suga in luft respektive ut luft???
det är ju pilar på men vet inte riktigt hur jag ska sätta dem?
vet nån några andra bra chassifläktar???
Pilarna på fläktstommen anger rotationsriktning samt åt vilket håll fläkten blåser.
Lätt att se på bladen förövrigt.
July 3, 2002
har satt i 2st 80mm fläktar har satt in den i fram som inluft och den i bak av datorn som frånluft men sen kollar jag på sisoftware sandra 2002 pro på mainboard information
moderkortet ligger på 50c
prollen på 47-48
power aux på 35
innan jag stoppade i fläktarna så låg det på
40c
39-45c
39c
det var inte jag som stoppade i fläktarna de var dem på affären där jag köpte dem monteringen ingick....
kan sisoftware sandra 2002 pro visa fel....
kan det ha nått med mitt moderkort att göra kör en celeron 1ghz fast på cpu supportlisten står det att jag bara kan köra en celeron 900mhz fast på biosuppdateringen som jag gjorde ska jag ha stöd för processorer över 1ghz....???
det blev 2 st frågor i en...
1 Guest(s)