April 5, 2002
Hej.. jag tänkte köra vattenkylning men är inte så hemma på området. Jag har tittat på detta paketet: http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed och har då en fråga.
Jag har ett Gainward GF 6800GT och ni som har sett det vet att det är jävligt tjockt med ett hölje på och i höljet sitter 2 fläktar. Fläktarna kyler ju även minnena på kortet men om jag byter till vattenkylning så finns det ju inte längre någon luft som blåser på minnenas kylflänsar. Behövs det eller funkar det utan att det blåser på dom?
MVH
April 17, 2006
du bör köpa minnes kylflänsar då och se till så att du har lite luft genomstömning i lådan. ang vattenkylningen så skulle inte jag välja den då den inte ger nåra stora temperatur skillnader vad jag har läst. köp något av waterchill paketen som komplett har istället då dom verkar mycket bättre
April 5, 2002
det främsta syftet var att få tyst på datorn.. men om det paketet är bättre så ska jag skika på.
grejen är att det sitter redan kylflänsar på minnena på grafikkortet... frågan är bara om dom klarar sig utan att nån fläkt blåser på dom. nån som har erfarenhet av det? kortet är som sagt ett gainward geforce 6800gt
MVH
2 Guest(s)