January 12, 2007
Nej tyvärr så tror jag att det inte kommer att funka då ditt moderkort ej har det lilla uGuru chippet som krävs.
October 17, 2004
Än så länge har jag inte börjat klocka alls. Minnena borde inte sätta stop eftersom det är pc8500. Jag är dessutom inte så high på att klocka. Där för ville jag ha ett ocprogram som man kör från windows. Kan återkomma när jag börjar klocka. När jag börjar kolla på 1080pmaterial så kommer jag eventuellt att klocka upp cpun om det behövs.
/feducci
May 17, 2006
Tror inte det behvös, men jag har iofs ingen aning om vad du har för grafikkort så jag ska inte säga något 😛 Du kan ju gärna slänga iväg ett pm om jag skulle glöma bort denna tråden. Jag har bara klockat min dator i sign tills nu och den kan jag väl typ utan och innan men nu har man nya saker att lära sig (htpcn) Testade att sätta minnet på 667mhz och klocka fsbn men minnet ändrades inte, är det så med vissa moderkort eller? För så är det inte på mitt p5b deluxe, där går det inte att låsa minnet..
October 17, 2004
Jag kunde klocka den till 350 MHz 7x på första försöket. Testade dock inte något stressprogram då. Jag kunde dock inte få minnena att gå i sync med cpun. Mobot verkar inte tillåta att minnena körs högre än 800MHz. Sämst tycker jag. Jag har ju minnen (PC8500) som klarar av MINST 1066MHz. Fattar inte varför man inte får klocka minnena oxo. Man kan ju öka volten på dom.
Nån som vet hur jag gör för att lösa det?
October 17, 2004
Hugo: Du kan ju inte klocka minnena fritt antar jag. Det finns vissa lägen som mobot tilllåter. Jag har sökt en del på nätet och det pekar mot att gränsen går vid 800Mhz. Man kan tycka att en ny bios borde kunna låsa upp klockningen på minnena. Eller finns det "crackade" bios kanske?
Däremot tilllåter mobot att man klockar cpun ganska fritt.
/Feducci
October 17, 2004
hugo hagman wrote: lite offtopic kanske. Men kan du styra alla dina fläktar med speedfan på F-i90?
Och hur går det för dig mec klockningen? Vi har samma moderkort och cpu, vad har du för minnen? Jag har klockat till 2.3 Ghz men inte pillat så mycket med vcore och sånt ännu.
Jag har testat Speedfan nu och kan inte göra mer än att läsa av temperaturen. Jag testade med en Scythe DFS802512L-fläkt. För att vara ett Fatalitymobo måste jag säga att det INTE går att ställa in särskilt mycket. Eller så gör jag fel. Om någon annan kan få det att funka så får ni gärna dela med er.
1 Guest(s)