June 3, 2003
Om jag har förstått det rätt så fuskar rätt många med 3dmark poängen. Typ andrar mipmapping och sådant. Tycker inte ni att det blir lite svårt att jemföra mellan olika datorer om man håller på så. Själv så får jag 18500 poäng med:
2400+@225fsbx10=2250mhz
2st 256mb Corsair pc3500 cl2 11-2-2-2
Sapphire 9800 pro 128mb@410,340
Windows Xp pro eng sp1 (jag har bara installerat dom senaste drivrutinerna)
Jag har kollat lite på andra datorer många får bättre med sämre delar fast med win 2000.Som till exempel en dator som var väldigt lik min fast med 205 i fsb och han fick 20500 poäng med win2000. Om någon annan har ungefär samma delar kan ni ju skriva med poängen om ni orkar! 😀
February 4, 2002
Det är väl lodinställningarna du menar och jag tycker nog inte att det är fusk Nästan alla i toppen håller ju på med de Tyvärr så funkar dom inte med Radeonkort inte vad jag vet i alla fall
Får själv 20965p med mitt 9800PRO och det är jag inte alls nöjd med så dom poängen ska absolut förbättras
December 19, 2000
Som Arne säger så är mest med LOD=Level Off Detail ...som man ändrar å trixar med. Detta funkar dock endast med Nvidia kort.
Med Radeon kort finns egentligen inte så mycket att ställa in mer än i drivisarna så som FSAA och Aniso.
Huruvida detta är fusk eller inte...tjaa...antar att det är upp till var och en att avgöra. Men som sagt så används dessa "tweaks" av alla i toppen på Futuremark stegen....skulle man ta bort alla som göre det så hade vi nog ingen stege kvar
April 27, 2002
3DMark är inte längre en benchmark, det är en tävligt helt enkelt... det säger längre ingenting om hur bra en dator är i spel, utan bara hur många poäng datorn får i det enda programmet...
jag litar inte en sekund på 3DMark som benchmark längre, utom när jag klockar då det är enkelt att se ifall det blir någon stor prestandaökning.
vill man verkligen mäta hur 2 datorer presterar i spel, kör ett UT2k3 benchmark eller bencha i nåt annat spel (default inställningar naturligtvis). Folk som säger "fan! bara 20.000 poäng, va ruttet! jag måste ha mer!" är löjliga imho...
February 4, 2002
oGGz- wrote: Arne Anka vad har du gjort med ditt Grafikkort för att kunna köra det så högt ny kylning + voltmod?
Än så länge är det orginal visseligen har jag satt ditt kylflänsar på minnena Just nu klockar det upp till 453/391(782) men jag ska slänga på en processorkylare samt voltmodd så småningom
November 29, 2001
Rent tekniskt så är det ju fusk om man ska utgå ifrån Futuremarks anvisningar/regler för att få en default score.
Men eftersom det blivit allmänt vedertaget så kan det knappast kallas fusk längre.
Det som jag inte fattar är hur folk kan tycka att det blir roligt då.
Prova att ställa in LOD på nVidias kort till +15 och se hur det ser ut tex. 😉
Vem bestämmer vart gränsen går? Får man köra med 16 bitars färg, 16 bitars texturer och 16 bitars Z-buffer också i "eliten" eller vad är det som egentligen sätter gränserna?
November 29, 2001
Gyre wrote: Tror inte det finns så mycket gränsar faktiskt. Den enda gränsen är väll att man inte få ändra nått med själva 3dmark. Och såklar alla uppenbara fusk.
men var drar man gränsen för vad som räknas som att man ändrar på själva 3dmark?
man ändrar ju uppernbarligen vad programmet gör med de olika inställningarna
tex. 3dmark03 kör med trilinjär filtrering, men med nVidias Performance inställning stängs det av
och de byter ut shaderkod under körtid
inga direkta ändringar snarare "bypass" av vad programmet försöker göra
July 18, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Righgor] Snart kommer ingen bry sig om 3dMark poäng
Jag tycker det verkar som om 3dmark är större än någonsin Det är bara att kolla runt på olika forum så ser man att intresset ökat för 3dmark Speciellt då 3dmark 2001
absolut, håller med arne anka
June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Righgor] Snart kommer ingen bry sig om 3dMark poäng
Jag tycker det verkar som om 3dmark är större än någonsin Det är bara att kolla runt på olika forum så ser man att intresset ökat för 3dmark Speciellt då 3dmark 2001
Visst är det ju bara att hålla med... förr var det väl ingen som pratade om 3dmark typ 2000. Nu så finns det (2001) över allt... men det är väl bra om man ser ur Futuremarks synvinkel. Det är ju ett standard program för se hur mycket man kan kräma ur systemet. Det är väl ingen som drar på typ Q3 demo för att se hur många/mycket fps man får..?
February 3, 2003
Arne Anka wrote: [quote=oGGz-]hade du tur med steppingen? Vet du hur stor skíllad det är mellan winxp org och win2000 tweak.
Min erfarenhet är att Win2000 ger ett par 100p mera än WinXP
Ja och för mig gav bytet nästan 1500P! Och jag håller med Det är inte fusk att ändra dessa inst. Och ja det är större än någonsin, tävling...mummz
1 Guest(s)