October 5, 2001
Efter felleverans, skickande fram o tillbaka så fick jag äntligen min älskade zalman med fläktarm...jag monterade bort min gamla delta som sitter på min taisol...allt frid o fröjd i skogen...monterar dit fläkten och använder voltmodden...o sen till provkörning...den bittra smaken av nederlag dök...jovars den var tyst...men kylning...knappast...40CFM vid 20 Dba tror jag inte ett ögonblick på...snarare 20 CFM...jag tog bort voltmodden och den kylde perfa...till kostnad på mina öron...lät sju resor värre än min originalfläkt...så jag har två saker o säga:
1. Köp inte Zalman 92mm om ni räknar med bättre kylning
2. Vad ska jag ha för kylare...Taisolen vill inte ge mig kyla...o då menar jag en kylare med clips för jag orkar inte plutta omkring med skruvar...
July 6, 2001
fattar inte varför du haft så stora förväntningar på att den där zalman fläkten på fläktarmen skulle kyla bättre än originalfläkten. det blir juh inge bra om du har ett såpass stort mellanrum från fläkten till flänsen om du nu inte använder dig av en tratt eller liknande
October 5, 2001
On 2001-12-08 09:08, johane wrote:
fattar inte varför du haft så stora förväntningar på att den där zalman fläkten på fläktarmen skulle kyla bättre än originalfläkten. det blir juh inge bra om du har ett såpass stort mellanrum från fläkten till flänsen om du nu inte använder dig av en tratt eller liknande
Den har kontakt med kylaren...såg jag till hjälpte skit...jag är inte korkad eftersom jag vet att kylningseffekten minskar allt eftersom avståndet ökar...men det blir ändå skit...
September 3, 2001
On 2001-12-08 09:01, Jehrad wrote:
Efter felleverans, skickande fram o tillbaka så fick jag äntligen min älskade zalman med fläktarm...jag monterade bort min gamla delta som sitter på min taisol...allt frid o fröjd i skogen...monterar dit fläkten och använder voltmodden...o sen till provkörning...den bittra smaken av nederlag dök...jovars den var tyst...men kylning...knappast...40CFM vid 20 Dba tror jag inte ett ögonblick på...snarare 20 CFM...jag tog bort voltmodden och den kylde perfa...till kostnad på mina öron...lät sju resor värre än min originalfläkt...så jag har två saker o säga:1. Köp inte Zalman 92mm om ni räknar med bättre kylning
2. Vad ska jag ha för kylare...Taisolen vill inte ge mig kyla...o då menar jag en kylare med clips för jag orkar inte plutta omkring med skruvar...
den kyler 40cfm på 20dba det beror på att det är en 92mm
October 5, 2001
Vem har sagt att man mäter kyla i CFM...inte jag, men en 40 CFM ska väl f-n kyla bättre än en 21.1 CFM...dessutom när den sitter på kylaren...men tydligen så har jag och många andra fel eftersom de man läser om byter ut sina fläktar som blåser mer...konstigt...jaja men när man har 43 grader idle och 47 full load med originalfläkt och får 49 grader idle och 54 grader fulload så blir man rätt sur, särskilt när man haft problem med leverans, post och dessutom nu när man försöker vara vänlig att berätta om hur det systemet funkar för att råda andra att INTE skaffa det så möts man av otrevliga inlägg. Skärpning människor...
October 5, 2001
1. Jag vet att CFM är luftflöde
2. Skrev detta inlägg så att andra som kanske funderat på att köpa en liknande lösning med denna fläkt skulle kunna hålla sig borta från det och skaffa sig en bättre lösning...men efter dessa inlägg (vissa hjälpsamma personer inte inkluderade) så har jag beslutat att helt enkelt skita i det...jag ser ingen vits med att hjälpa när man ser hur hjälpsamhet blir belönat...klaga kan jag göra vart jag vill men när man försöker stödja folket här inne så möts man av spydigheter och dumma inlägg...kanske borde ta o skita i o hjälpa framöver...
October 5, 2001
August 9, 2001
tror att man får ut som mest av den fläktarmen om man har deras jätte fenor på coren.
har en sk6:a, zalman fläktarm, 92mm zalman fläktar på full fart. övrigt se sign. c:a 47 idle 50-52 full load, låter mildare än min 60mm delta...men den nya deltan är på G hem å en vridpot.
August 9, 2001
tror att man får ut som mest av den fläktarmen om man har deras jätte fenor på coren.
har en sk6:a, zalman fläktarm, 92mm zalman fläktar på full fart. övrigt se sign. c:a 47 idle 50-52 full load, låter mildare än min 60mm delta...men den nya deltan är på G hem å en vridpot.
October 13, 2001
kolla min post denna ska du ha:
https://www.nordichardware.com.....m=1&0
1 Guest(s)