December 15, 2003
Jag har en alpha pal kylning och man skruvar ju fast guld pluggar i moderkortet, i dom där fyra håla runt processorn. När jag skulle ta bort kylflänsen så märkte jag att ena skruven fortfarande satt fast i pluggen medans alla andra skruvats ur. När jag skruvar så rör sig även pluggen som skruven sitter fast i, med andra ord kan jag inte ta loss pluggen från skruven genom att skruva. Därför undrar jag nu vad jag ska göra för att få loss den.
December 15, 2003
Templar- wrote: du kan pröva med att skruva i alla skruvarna o börja att skruva ut den du hade problem med... om jag förstått det hela rätt...
Den guldfärgade gängen följde med kylflänsen upp, så nu sitter den fast i kylflänsen. Det går nog inte att skruva fast den igen.
December 15, 2003
SkuTiDuTi wrote: Hmm om jag har forstått det rätt så sitter skruven fast i gängen?
Om det nu är så och om du kan komma åt så håller du fast med något (Skiftnyckel eller liknande). Men ta det försiktigt så att du inte kommer åt andra saker som kanske tar skada av detta. Lycka till!
Problemet är att jag skruvat för mycket så att skruvhålet blivet runt så det går inte skruva skruven längre, tyvärr .
Här är några bilder så ni får en bättre inblick i problemet:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
December 27, 2003
Om jag inte ser fel nu så kommer skruven in från andra sidan? Alltså där inte denna lilla "manick" sitter?
Om jag inte tar helt fel så ska du kuna hålla fast "manicken" med en skiftnyckel och sedan skruva ut skruven. Om inte detta funkar så kan du samtidigt som du skruva att dra ut "manicken" lite försiktigt med hjälp av skiftnycklen.
( Bäst att säga detta också, vrid mejslen och skiftnycklen åt motsatt håll till varann, om du nu inte visste detta =/ )
December 15, 2003
SkuTiDuTi wrote: Om jag inte ser fel nu så kommer skruven in från andra sidan? Alltså där inte denna lilla "manick" sitter?
Om jag inte tar helt fel så ska du kuna hålla fast "manicken" med en skiftnyckel och sedan skruva ut skruven. Om inte detta funkar så kan du samtidigt som du skruva att dra ut "manicken" lite försiktigt med hjälp av skiftnycklen.
( Bäst att säga detta också, vrid mejslen och skiftnycklen åt motsatt håll till varann, om du nu inte visste detta =/ )
Tyvärr så kan jag inte skruva, hålet man sticker stjärnmejseln i har blivit nästan helt runt så mejseln får inget "grepp" utan snurrar bara runt. Så det ser ganska kört ut. Jag antar att jag kommer vara tvungen att köpa ny kylare men den här gången så kommer jag inte köpa alpha pal, jag är grymt besviken på den. Den har rysligt dålig kvalitet på skruvarna och dessutom så ska inte sådana här saker behöva hända, inte om man följer manualen ordagrant som jag verkligen gjorde. 👿
December 15, 2003
BearznaiL wrote: Köp en MCX462-V då? 😀
ska man verkligen behöva lägga ner flera tusen pågrund av att man måste testa sig fram pågrund av att man inte kan lita på manualerna!?!
Dessutom var ditt inlägg inte speciellt informativt om hur jag ska lyckas lösa detta väldigt jobba problem. Jag börjar tröttna på min p3:a :arg:
December 15, 2003
BearznaiL wrote: Jag vet inte hur du ska kunna lösa, varför inte göra en RMA? Och jag gav förslag på ny kylare åt dig bara. Förlåt 🙁
Vad är en RMA?
Dessutom är en swiftech för dyr för mig, jag har redan lagt ut 650 kr på alpha pal kylning(och fläkt). Alla mina sista "datorköps" pengar gick åt till det. Jag vill verkligen inte köpa nytt. Jag tycker nästan jag borde kunna ta ut en nya på garantin ifall det skulle behövas men butikförsäljarna kommer nog bara skylla på jag gjorde fel och att dom inte är ansvariga.
December 15, 2003
December 15, 2003
BearznaiL wrote: Ja, eller så kan du byta ut den mot en fungerande produkt. Har du garantin kvar är det nog bara att prata med affären där du fick din produkt ifrån.
tror du verkligen att det funkar? vad ska jag säga? Jag följde ju manualerna men någonting gick antagligen snett för det är väl inte tänkt att skruven ska sitta fast i guld pluggen för evigt.
January 4, 2004
Om mässingsdistansen fastnat (skurit) på skruven så kan du försiktigt borra bort skruven, borra från skruvskallen håll, fäst distansen i ett skruvstäd.
Alternativt:
Värm distansen med gasol, tändare eller annat och försök skruva ur skruven, prova att använt lite tunn olja, då kan den släppa.
Alternativt:
Såga av distansen.
Alternativt:
Släng skiten och köp nytt, hjälp världsekonomin på fötter, spendera mera!
December 15, 2003
Callekula wrote: Om mässingsdistansen fastnat (skurit) på skruven så kan du försiktigt borra bort skruven, borra från skruvskallen håll, fäst distansen i ett skruvstäd.
Alternativt:
Värm distansen med gasol, tändare eller annat och försök skruva ur skruven, prova att använt lite tunn olja, då kan den släppa.
Alternativt:
Såga av distansen.
Alternativt:
Släng skiten och köp nytt, hjälp världsekonomin på fötter, spendera mera!
Första och sista alternativet är bäst. Problemet med första är att jag inte har någon borrmaskin. Problemet med sista är att jag måste köpa ny och slösa massa onödiga pengar. Både fallen är kostsamma, därför försöker jag nog att kräva tillbaka en ny utan extra kostnad
1 Guest(s)