February 26, 2003
joda klockar fin fint, fick upp min i 2630mhz, fast som sagt så behöver du ett moderkort som klarar hög htt
A64 2800+ @ 292x9 ¤ DFI NF3 250GB ¤ Adata Vitesta PC4000 ¤ Club3D 9800PRO @ 460/375 ¤ Antec TC 550w
SiSoftSandra
February 8, 2004
March 20, 2003
har alltid undrat 🙂
jag menar alla moderkort bör ju klocka lika bra ime de använder samma chip (de som har samma chip då!), varför klockar de olika bra på HT & FSB ?, tycker de e lustigt :bok:
de flesta rekomenderar MSI K8N NEO3 :), eller vad jag läst iaf 😀
tack i förhand
MVH SmourF
February 12, 2003
AMD RuleZ wrote: har alltid undrat 🙂
jag menar alla moderkort bör ju klocka lika bra ime de använder samma chip (de som har samma chip då!), varför klockar de olika bra på HT & FSB ?, tycker de e lustigt :bok:
de flesta rekomenderar MSI K8N NEO3 :), eller vad jag läst iaf 😀
tack i förhand
MVH SmourF
Det finns annat än bara chippen som gör det... Eller iallafall finns det olika steppingar på t.ex. northbridge, dessa är som processorer, kan gå att klocka bra, men kan även gå åt h-vete (västerås).
March 7, 2003
Det är stor skillnad på moderkort när det gäller överklockning beroende på vilka komponenter som används, Abit har alltid varit bra men jag tror DFI har tagit tronen nu. A64 klockar oftast väldigt bra, speciellt de nyare steppningarna.
Kan rekomendera ett Nforce3 mobo att klocka med för vad jag vet så låser de upp multipeln neråt så du kan sänka den om du vill, och det är ju oftast det man vill för att nå en hög fsb. Själv har jag kombinationen DFI Nforce3 och A64 3000+, och kör nu i 9*300 fsb (2700 Mhz) minnena 1:1 (600 Mhz) och 1T (cpc enabled) och det funkar kanon bra.
2 Guest(s)