May 28, 2001
hmm, är tveksam.
Det där med infästningen är inga enkla prylar, eller, jo ganska... 😀
Nämen mitt Maze2 va ganska känsligt för det här med infästningen. Va faktiskt en skillnad på runt 5-7 grader när jag antingen skruvade åt skruvarna riktigt hårt, eller så hårt att fingrarna blödde och musklerna förtvinade!
Helt seriöst tror jag du ska sattsa på 4 skruvar, när det skiljer så mkt på att bara skruva åt lite hårdare kan du ju tänka dig själv.
Men men, det kan funka!
Pics på blocket sen va?
Good Luck!
August 14, 2001
Har det verkigen en sådan betydelse? Jag menar det kommer ju att ligga kylpasta emellan och allt är fräst väldigt noga i cnc fräs så att alla ytorna är väldigt raka. Grejen är det att just nu så har jag 5st 12mm spår och ska jag ha dit 2 skruvar till så måste jag ta bort ett spår vilket innebär att kyl ytan blir mindre.
Bilder kommer så fort jag hittar en digital kamera (min har pajjat)
May 28, 2001
hmm, see your problem.
Men du kan inte försöka köra med tryckteknik istället då?
Spänn en bult med en mutter och ett rör i enden mellan vattenblocket och sidan på chassit. Jag vet, låter helt "wacko" men det var det enda jag kom på just nu
Men du kan ju testa, håll koll på tempen bara, den lär ju knappast brinna upp om du kan få det sjysst spännt så blocket täcker hela prollen...
Lycka till igen då!
August 14, 2001
Jag är inte säker på om jag vet hur du menar men det låter ganska komplicerat Det är kanske jag som är dum helt enkelt. LoL
Men jag tror att jag gör så att jag fäster skruvarna diagonalt och sedan gör en plåt brygga diagonalt på andra sidan och sedan fäster bryggan med de andra 2 skruvarna, det låter kanske wacko men jag kommer på något och jag ska försöka att fixa bilder so fort jag kan.
October 18, 2001
jag vet inte om jag är helt ute och cyklar, men jag skulle helt klart satsa på 4 skruvar... och kors dra dom så att man får ett jämt tryck på processorn... Jag har inte en aning om hur mcyket en processor tål, men jag vågar nästan säga att du kan få högre tryck mot processorn, med midre risk att skada den.. Det är ju trots allt en gammal beprövad teknik
September 21, 2001
Hur tjock är botten delen, du kan skruva fast 4 M4-5 mm bultar i bottnet och späna fast på andra sidan av moderkortet med fjädrar, så du behöver inte als drå skruvar igenom blocket. Trycket borde motsvara 4,7 kg.
Edit: Det är also jätteviktigt med jämt och bra tryck på CPUn, och jag vet att ytan ser bra ut när det kommer ut från fräsen men du borde slipa den med vattenslip förs 800 sen 1200 grovlek.
[ Detta Inlägg ändrades av: MightyToni den 2001-11-23 14:23 ]
January 9, 2001
On 2001-11-22 17:12, daro wrote:
Hej, nu har jag gjort en beta version av mitt vattenblock men jag hade tänkt att bara använda 2 skruvar (diagonalt) att fästa det med funkar det?
Tack på förhand
Körde säkert 6 månader med ett block som fäste så. Självklart är det inga problem så länge men har någotlunda samma tryck vid bägge skruvarna.
2 Guest(s)