October 18, 2004
Hejsan! Jag har ett:
HiS Radeon 9800 PRO 128MB 256bits IceQ grafikkort.
Undrar om man kan flasha det till 9800 XT och kanske "få fler" pipelines osv?
Jag har klockat kortet till 450 MHz core nu och minnet till 380. Men vill kunna "flasha" det till XT.. någon som vet hur? Och om det går, hur gör man då?
Kolla gärna min andra tråd också (har problem med överklockning av min processor AMD Athlon 64 3000+ https://www.nordichardware.se/.....hp?t=97222 )
Tack på förhand ! // En ilsken nybörjare på överklockning
August 11, 2004
jag hade också ett his 9800pro med r360 core, fast utan iceq kylare, så jag har monterat dit en vga silencer :), och jag flashade med ett his 9800 xt 128 mb bios, kommer dock inte ihåg var jag tankade det... Det fungerade felfritt iaf, men ska byta till ett annat bios så man får tempraturavläsningen och overdrive.
Ang att flasha r350 till xt så går det men det är meninslöst eftersom det ger lika mycket som att klocka kortet till samma hastighet. Om man har r360 så kan man om man har tur få overdrive och tempraturavläsningen...
October 18, 2004
elmor wrote: jag hade också ett his 9800pro med r360 core, fast utan iceq kylare, så jag har monterat dit en vga silencer :), och jag flashade med ett his 9800 xt 128 mb bios, kommer dock inte ihåg var jag tankade det... Det fungerade felfritt iaf, men ska byta till ett annat bios så man får tempraturavläsningen och overdrive.
Ang att flasha r350 till xt så går det men det är meninslöst eftersom det ger lika mycket som att klocka kortet till samma hastighet. Om man har r360 så kan man om man har tur få overdrive och tempraturavläsningen...
kan du försöka komma på var du tankade det osv? vill gärna flasha till xt :F
August 16, 2003
Dwn wrote: jag har kollat nu. tog bort IceQ Kylningen och det stod R360. kan någon skriva stegförsteg hur jag skall gå tillväga nu?
Uppskattas väldigt mkt!
det känns så jävla orättvist!!!!!!!
ni sitter med kort som är tillverkade för ett bra tag sedan.
man hör att R350 har ersatts av R360 och att den gamla kärnan inte tillverkas längre, jag läser om folk som har ICE-Q med R360.
jag beställer ett ICE-Q (mest för att Sapphire och dom andra utgår från sortimentet) firman får in 25st från leverantören, jag känner mig 95% om inte ännu mer säker på att det är en R360 under kylaren.
det var som att skrapa en trisslott när jag tog bort kylpastan, det såg ut som att det stod R360 men sen när det klarnade lite till då såg jag att det var en R350 :(:(:(:(:(
August 16, 2003
Jalle64 wrote: Jag kan bara säga att det skiljer väldigt lite mellan dem om man kör dem i samma hastighet, så var inte så ledsen 😛
men jag vill, bara för flashandets skulle
men flashar man en R350 med ett R360 bios så har jag hört att det kan bli någon form av grafikfel. ialla fall så det jag vill åt och skulle ha att vinna är bättre minnes inställningar.
jag har hittat ett bios som låter interesant, 9800 Pro 256MB Hynix 2.5
jag har Samsung 2.8 minnen
går det bra att flasha med ett bios för Hynix minnen när man har Samsung?
edit: kollade under advanced, det stod R360 på den :S
kanske lika bra att skita i det hela, jag lär ju kunna nå några MHz högre istället
August 16, 2003
http://www.techpowerup.com/bios/
där finns det biosar..... många av dom dessutom
problemet var bara att jag inte hittade någon som var det jag sökte, men jag lägger nog ner det, men när jag köppte mitt 9800 Pro då såg jag fram emot att flasha det till ett XT jag har feta kopparflänsar på minnena, limmat på extra kylflänsar på vissa av dom andra komponenterna, och kör vatten på GPUn, man kanska ska göra en volt mod istället för att flasha den
btw. när man höjer AGP volten, är det något man borde göra? och då är det minnena som får mer strömm inte GPU?
1 Guest(s)