May 7, 2004
Jag vill försöka hlöja min FSB till 200 från 166 men jag måste först sänka min multiplier men jag tror det typ är låst eller nå. För att när jag ska gå in i BIOS och ändrar till t.ex 11 från 12.5 (org) så blir bara skärmen svart och sen måste jag reseta BIOS. Hur ska jag gå till väga för att jag sen ska kunna sänka multiplier. Om det nu går?
December 3, 2005
May 7, 2004
SupahMan wrote: höjjer du fsb:n samtidigt? för 11x200 är ju mer än 12,5x166
så din cpu eller mobo kanske inte klarar det helt enkelt.
Asså det går inte att sänka multiplier helt enkelt. Det går sen inte att starta datorn efter det. man måste reseta bios om man gör det. är cpun låst då? eller det borde den väl vara. hur ska jag göra så den blir upplåst eller nåt sånt?
May 7, 2004
Jalle64 wrote: Är din prolle en senare version än v39 2003 kan du i princip glömma att ändra på multipeln, men det går ju att ändra fsb iaf 😛 😕
Aha ok 🙁
Men det är ju så dåligt för jag vill ju komma upp i 200 FSB men jag kan inte om jag har så hög multiplier. CPUn pallar inte trycket då 😀 För då blir det 2500MHz jag hade bara velat typ få upp den till 2300MHz eller liknande men med 200FSB för då är den ju lite bättre än en 3200+ barton.
2 Guest(s)