June 6, 2006
Tjenare Tjenare , jag har klockat mitt geforce 3 Ti200 och undrar hur jag ska få ur det mer prestanda .
Original:
Core Clock -> 175 mhz
Mem Clock -> 400 mhz
Klockat:
Core Clock -> 220 mhz
Mem Clock -> 500 mhz
skulle vara glad för lite tips och inte allt för avancerade för jag är ganska ny inom klock området ..
Tack på förhand
July 24, 2003
GoesHs wrote: Tjenare Tjenare , jag har klockat mitt geforce 3 Ti200 och undrar hur jag ska få ur det mer prestanda .
Original:
Core Clock -> 175 mhz
Mem Clock -> 400 mhzKlockat:
Core Clock -> 220 mhz
Mem Clock -> 500 mhzskulle vara glad för lite tips och inte allt för avancerade för jag är ganska ny inom klock området ..
Tack på förhand
Mitt gamla Ti200 vet jag gjorde ~250/530Mhz som bäst utan vmod. Det var ett POV kort. Dra på en processorkylare och fläktar som blåser på det. En sak, hur mycket du än klockar det kortet så är det en extremt stor flaskhals till din processor. Din processor klarar alla spel idag med lätthet, det gör inte ditt graffe. Du skall se vilket lyft du kommer att göra med att köpa ett X1800GTO kort istället.
June 6, 2006
Okej , joo nu är alla mina saker på , nytt moderkort och nytt graffe 🙂 ska se hur mkt skyllnad som blir .. hoppas på ett rejält lyft 🙂
Men jag har problem med mitt ramminne nu :S tror jag .. kan bara köra med 1 sticka 🙁 när jag sätter i min andra sticka så får jag inte igång datorn eller så kommer jag in i windows sen startar den om sig 🙁
aja har lagt upp en tråd på "Felsökning" så ska vi om jag hittar någon hjälp 🙂
June 6, 2006
Nu e de så att jag undrar om detta e bra klockning eller om de e dåligt för det grafikkortet
Original:
Core Clock -> 175 mhz
Mem Clock -> 400 mhz
Klockat:
Core Clock -> 220 mhz
Mem Clock -> 500 mhz
har jag lyckats bra eller dåligt som sagt ? ska man kunna pressa ur den mkt mer ?
February 3, 2003
Till de som säger att geforce 3 kortet är en flaskhals, det är det faktiskt inte..
Jag gjorde ett test när jag höll på att överklocka som mest, och ett kort blir en flaskhals först när man inte får högre 3dmark poäng av att överklocka CPU/minnen. Ett rejält överklockat geforce 2 slutar få någon prestanda ökning vid runt 2GHz vad jag såg. Om jag minns rätt. Och då fick jag lite över 7k i 3dmark01
Med ett geforce 3 kan man få 14k mer rätt överklockning och då körde jag 2657 MHz på min a64. Klocken på grafikkortet var 275MHz på core och 580MHz på minnena med luftkylning.
Kort sagt, grafikkortet är ingen direkt flaskhals. Snubben som ligger etta med ett geforce 3 ti200 på ORB'en körde en operton i 3,28GHz, och det med en anledning.
För övrigt rekommenderar jag dig att installera RivaTuner så du kan börja tweaka kortet ordentligt 🙂 Angående frekvenserna så är de riktigt fina också, du kan säkert få mycker mer ur kortet med lite extra kylning och några v-moddar. Lycka till 🙂
February 22, 2006
June 6, 2006
Okej , tackar . Funderar på å sätta ihop en till dator så jag har en som e lite mer för överklockning somsagt . få se om jag hittar någon 3000+ sempron eller något som inte är så dyrt så ska jag dra igång saker å ting å köra med mitt Geforce 3 Ti200 , men då ska jag försöka pressa på en fläkt på kylflänsen eller hur man säger 😀
Men de blir senare när jag får tag på saker , just nu har jag fullt upp med mitt nya system 🙂
February 22, 2006
June 6, 2006
freddegbg wrote: Kan tänka mig att det är lite roligare att leka med dem nya grejerna, vad får du i 05 då? 🙂
EDIT: Såg att det stod 6812 i sign, då får du slå 7k iallafall =)
Japp de ska nog inte bli så stora problem 🙂 ska ju börja klocka CPU´n nu så 🙂
Vad får du i 05 da ? ser att du har ett x1800XL 🙂 om jag inte har misstagit mig så är x1800XL snäppet värre än x1800GTO ?
February 22, 2006
Ditt gto är ett XL fasst med 4 pipes som är låsta så ja, ett XL är snäppet värre 🙂
Här har du resultat iaf, tänk på att jag har ett XL som sagt =)
February 22, 2006
July 24, 2003
GoesHs wrote: haha fräänt 😀 , nån som vet hur man låser upp Pipes på x1800GTO ? 😀
Du drar in X1800XL bios. Finns massor. Se till att göra en backup av din nuvarande bios ifall dom inaktiverade pipelines skulle vara defekta.
Annars kunde du sökt på google också:
"unlock X1800GTO"
July 24, 2003
GoesHs wrote: aha , okej . hur vmoddar man ett Ti200 ? tänkte leka lite med det 😉
För det förta så vet ingen vilken tillverkare på kortet du har, du får söka själv. Finns massor. http://www.google.se
1 Guest(s)