May 21, 2002
MuChCuP wrote: Hejsan!
Jag undrar ni som har Geforce 3 Ti200 vad ni har överklockat till? och vad ni för för ökning i 3dmark.
Finns det något program för att kolla temperaturen på grafikkortet? gpu:n eller nått 😉
är inte så vidare haj på detta
kör mitt enligt signaturen från 175/400 och vad jag vet så är det bara Asus som har tempsensorer på sina kort..
February 12, 2002
Jag är inte så inne på det här heller men.. Villket program använder ni för att klocka era GF 3 TI 200 och visst funkar det för mitt med? 😕
Andra frågan: När man är i
Egenskaper Bildskärm/Inställningar/Avancerat/ GeForce 3 Ti 500/Prestanda & Kvalitetsinställningar/
Då finns där högs upp en "prestanda våg" Vars ska man ha den för bästa prestanda? Jag har den nu i mitten men man kan ju flytta den till höger för "Aggresiv" (vad nu det betyder) eller till vänster för "Program" 😕
Och OpenGL ska den verkligen bara få 5 MB minne i PCI läge? :bok:
August 17, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Nå och villket är bättre? Eller gör det ingen skillnad? 😕
Vad vågar man sätt mitt kort till För att få fram högsta prestandan till minsta risk för överhettning? 🙄
Det spelar ingen roll vilket program du klockar i men vissa program har ju en del andra inställningar som man kan ändra t.ex. rivatuner som jag har använt. Man kan känna på undersidan på gpu'n, bränner man sig eller inte kan hålla kvar fingret en längre stund så bör man nog klocka ner eller ska bättre kylning. Och du avser jag svenska datornördsfingrar inte finska skogshuggarfingrar 😉
January 8, 2003
Hade mitt på 233/533 vilket är MAX trim med power-strip och fick då
8727 poäng i 3d-mark 2001Se.
Sen hittade jag det fina programmet GeForce Tweaker och satte upp han på 244/544 och fick 9061 poäng i 3d-mark 2001Se.
Så visst gör det lite skillnad om man har en stabil kylning och kan trimma mer. Hade inga artefakter alls men datorn stängde av sig efter ett tag med så mycket trimm på kortet så men vågar inte köra på det för länge.
I power-strip stod det att jag hade hårdvarustöd för AGP fastwrite och allt det andra men det var inte aktiverat, fast jag hade ändrat det i bios.
Med GeForce Tweaker kunde man ändra och aktivera alla sakerna + lite till vilket var fint.
1 Guest(s)