September 21, 2002
Hur ska jag få ned tempen? Den är f.n omkring 58-65 grader...
Har en Zalman ZM17-CU Vga kylare och en Zalman 92mm fläkt som blåser för fullt på kortet.
Med orginalfläkten höll den ju 53 grader och jag trodde jag kunde få ner tempen med denna kylare (har hört bra saker om den)
Några tips ?
Tjo....
June 4, 2001
Munken wrote: Du har inte tänkt på att en cpy flens väger upp till 500g
upp till ja... ta en i aluminium och fräs av botten så den blir lite tunnare. och borra två hål för fastsättning. gänga dem och skruva fast den med gummi slang eller fjädrar som brickor så har du en monster kylning. smeta även på lite AS3 så sjunker det drastiskt... 😀
March 29, 2001
Hiphop wrote: Hur ska jag få ned tempen? Den är f.n omkring 58-65 grader...
Med orginalfläkten höll den ju 53 grader och jag trodde jag kunde få ner tempen med denna kylare (har hört bra saker om den)Några tips ?
Tjo....
Eftersom kylaren förmodligen är fastlimmad med ARCTIC SILVER ADHESIVE så kan du inte göra så mycket annat än att bita ihop och stå ut. Trots allt funkar ju kortet - det kunde varit värre. Försöker du ta bort kylaren med våld kommer du garanterat att sabba kortet. Du får se det som läropengar. ADHESIVE är till för minnesflänsar och inget annat. Zalman ZM17-CU var en tung, klumpig lösning för Geforce-2 enbart. Deras nya GPU-kylare är mycket bättre; http://www.zalman.co.kr/englis.....m80-hp.htm
June 4, 2001
RalfS wrote: [quote=Hiphop]Hur ska jag få ned tempen? Den är f.n omkring 58-65 grader...
Med orginalfläkten höll den ju 53 grader och jag trodde jag kunde få ner tempen med denna kylare (har hört bra saker om den)Några tips ?
Tjo....
Eftersom kylaren förmodligen är fastlimmad med ARCTIC SILVER ADHESIVE så kan du inte göra så mycket annat än att bita ihop och stå ut. Trots allt funkar ju kortet - det kunde varit värre. Försöker du ta bort kylaren med våld kommer du garanterat att sabba kortet. Du får se det som läropengar. ADHESIVE är till för minnesflänsar och inget annat. Zalman ZM17-CU var en tung, klumpig lösning för Geforce-2 enbart. Deras nya GPU-kylare är mycket bättre; http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm
Nästan inga grafikkortstillverkare limmar fast sina kylflänsar om det var de du menar... men om det är det stoppa det i frysen och bänd väldigt försiktigt...
March 29, 2001
Nästan inga grafikkortstillverkare limmar fast sina kylflänsar om det var de du menar... men om det är det stoppa det i frysen och bänd väldigt försiktigt...
Läs HipHops inlägg innan du svarar :snurr: 😉
Han har ju bytt ut orginalkylaren mot en Zalman ZM17-CU Vga kylare, och den sistnämnda kan bara fixeras med limpasta. Apropå "stoppa in i frysen och bänd lite försiktigt" - jovisst, lycka till säger jag bara. Mitt råd är att han väntar tills några månader innan det börjar bli dags att uppgradera kortet. DÅ kan han testa ditt förslag. Då riskerar han ju inte lika mycket eftersom han ändå har haft nytta av ett fungerande kort undertiden.
1 Guest(s)