July 21, 2001
Undrar bara om jag ska bli tvungen att fixa 133-minnen nu när jag planerar att höja busshastigheten till 120? (ska skaffa en 100 fsb proc. som jag vill ha gå snabbare.)
Jagvet, jagveet minnen är jättenbilliga osv osv men med frakt och jäkelskap lär det gå på 350 hur jag än beter mig för 128. och 0 är definitivt bättre. Så tror ni mina kära noname pc100 kan tänkas gå ända i 120 ?
May 24, 2001
Omöjligt att säga, no-name betyder just att man inte vet vad det är för minne, den kanske tål 150 MHz, eller så kanske den ger upp vid 105...
Det enda sättet att kolla är att testa, de går inte sönder om du kör de för fort, datorn bara vägrar starta tills du ändrat tillbaka.
July 21, 2001
I know I know, jag bara undrade om det fanns en trend som visade ungefär hur mycket de tål...grr, jag får väl testa då. Men funkar det inte får jag väl vänta 500 år och slösa 500000 kr för att skaffa nya.
Jag fattar inte varför j'vla posten strejkar på helger. Helt värdelöst. Det är ju ALLTID helg när man ska beställa nåt.
August 6, 2001
On 2001-08-07 00:37, Donan Fear wrote:
Det går inte att se en trend på dom, de kan vara hur kassa/bra som helst.Det skulle hjälpa lite om du kollade vad som står på chippsen är det bra chips brukar modulen vara hyfsat bra, men inte alltid, är det kassa chips finns det ingen chans att modulen är bra.
hur ser man om det är bra chips då? vad ska det stå för att dom ska va bra?
2 Guest(s)