September 18, 2002
Jag vet, MX är inte något och klocka egentligen, men ja vill "piffa" upp det så mycket det går... Jag har som sagt ett Gf II MX 400 64Mb som ska klockas.. Något särskillt och tänka på, har tänkt använda mej av RivaTuner till klockningen.. Öka 5 Mhz i taget och vänta på grafikfel, sedan dra ner det tre Mhz typ.. Jag ska sätta en 120mm fläkt som kylning till kortet.. Något och tänka på som ja har glömt? Aldrig klockat grafikkort innan.. :bok:
October 7, 2002
Nej, du sammanfattade det faktiskt ganska bra. När du skriver "vänta på grafikfel" antar jag att du menar typ "kör igång 3DMark (eller något 3dspel), loopa (spela) ett tag och hoppas det ser bra ut" eller?
Annars kan jag nog säga att ett GF2 MX är ganska bra att klocka (se min signatur!). Problemet är ju bara att prestandan ligger på ganska låg nivå redan från början, så även ett tokklockat GF2 MX är inte jättehäftigt, om man säger så. 🙂 Men att ha ett oklockat - nä usch, det är ju ännu värre!
För övrigt finns det inga GF2 MX440 (som din signatur påstår du har). Antingen har du knarkat när du skrev din signatur eller så har du antingen ett GF2 MX200 eller ett GF4 MX440...
February 3, 2003
TERdON wrote: Nej, du sammanfattade det faktiskt ganska bra. När du skriver "vänta på grafikfel" antar jag att du menar typ "kör igång 3DMark (eller något 3dspel), loopa (spela) ett tag och hoppas det ser bra ut" eller?
Annars kan jag nog säga att ett GF2 MX är ganska bra att klocka (se min signatur!). Problemet är ju bara att prestandan ligger på ganska låg nivå redan från början, så även ett tokklockat GF2 MX är inte jättehäftigt, om man säger så. 🙂 Men att ha ett oklockat - nä usch, det är ju ännu värre!
För övrigt finns det inga GF2 MX440 (som din signatur påstår du har). Antingen har du knarkat när du skrev din signatur eller så har du antingen ett GF2 MX200 eller ett GF4 MX440...
hrm vad får du i 3dmark då??Jag kör GeForce tweaker och får 3577 poäng i 3dmark01 med trimmet 237/376 tror ja att de va...orginal klockad cpu...jag kan lätt få upp de i 245/385 men 3dmark01 cpar sig då 🙁 ....Men kortet e grymt klockvänligt utom minnet...PS de ett GF2 MX 400
February 3, 2003
TERdON wrote: Nej, du sammanfattade det faktiskt ganska bra. När du skriver "vänta på grafikfel" antar jag att du menar typ "kör igång 3DMark (eller något 3dspel), loopa (spela) ett tag och hoppas det ser bra ut" eller?
hrm vad får du i 3dmark då??Jag kör GeForce tweaker och får 3577 poäng i 3dmark01 med trimmet 237/376 tror ja att de va...orginal klockad cpu...jag kan lätt få upp de i 245/385 men 3dmark01 cpar sig då 🙁 ....Men kortet e grymt klockvänligt utom minnet...PS de ett GF2 MX 400
February 3, 2003
TERdON wrote: 1780 ungefär om jag minns rätt, då har jag endast klockat och inte tweakat öht. Oklockat låg det ännu längre ner... Men så är det när man har ett GF2 MX200... 🙁
Jaja jag får 1995 med mitt...Ligger etta med en duron 1300 och GF2 mx 200 av alla duron 1300 hehe *stolt* Compare URL: http://service.futuremark.com/.....k1=6029255
men mitt var speciellt för man kunde klocka som f*n på coren
September 18, 2002
Sitter och klockar för fullt nu... Ja har inte satt kylning på minnena,, än,, ja måste komma på något bra sätt att festa som.. Känns som att det behövs mer kylning på dom.. Minnena stannade på 180... Ska börja me Coren nu.. Skriver hur det gick senare..
Edit: Jag blev inte riktigt nöjd me minnena.. 🙁 Men för att vara mitt första grafikkkortsoffer, så ska ja väl inte klaga.. 😉 Det blev 240/180.. Och min score i 3d Mark 2001 har gått från 2410 till 3040
Men lite frågor har ja fått nu 🙄 Jag fick inte artifekter, men däremot blev det några andra knasiga buggar.. Vad kan detta bero på?
Tack för all hjälp!
February 3, 2003
f_r_e_d_d_e wrote: Sitter och klockar för fullt nu... Ja har inte satt kylning på minnena,, än,, ja måste komma på något bra sätt att festa som.. Känns som att det behövs mer kylning på dom.. Minnena stannade på 180... Ska börja me Coren nu.. Skriver hur det gick senare..
Edit: Jag blev inte riktigt nöjd me minnena.. 🙁 Men för att vara mitt första grafikkkortsoffer, så ska ja väl inte klaga.. 😉 Det blev 240/180.. Och min score i 3d Mark 2001 har gått från 2410 till 3040
Men lite frågor har ja fått nu 🙄 Jag fick inte artifekter, men däremot blev det några andra knasiga buggar.. Vad kan detta bero på?
Tack för all hjälp!
Hm konstiga minnen du ska lätt kunna få upp dom i 190...de ska vara max utan flänsar så vitt jag vet...Annars verkar core klocken ganska bra...
September 18, 2002
Det konstiga med det hela, är att när ja sen satte mej och spelade Q3 så blev all den svarta himeln som ett rött rutnät lite då och då.. Ganska ofta faktiskt.. Så nu kör ja 230/173 🙁 Ja ska se vad ja kan få upp det i nu.. Monterade kylflänsar på minnena idag.. =) Nu ska det klockas...! =) 120mm fläkt som blåser mot alltihop har ja oxå..! 🙂 Ser ganska tufft ut.. =)
October 7, 2002
Berätta gärna hur det gick sedan.
Har nämligen en gammal processorfläns (till Athlon) jag tänkte såga sönder och sätta på minnena. Blir naturligtvis grymt överdimensionerat, men "Man tager vad man haver". Tyvärr har jag ingen fläkt som blåser direkt på, men det går nog bra ändå. Och då kan det ju vara kul att få reda på vilken skillnad det kan tänkas göra. 🙂
February 3, 2003
f_r_e_d_d_e wrote: Det konstiga med det hela, är att när ja sen satte mej och spelade Q3 så blev all den svarta himeln som ett rött rutnät lite då och då.. Ganska ofta faktiskt.. Så nu kör ja 230/173 🙁 Ja ska se vad ja kan få upp det i nu.. Monterade kylflänsar på minnena idag.. =) Nu ska det klockas...! =) 120mm fläkt som blåser mot alltihop har ja oxå..! 🙂 Ser ganska tufft ut.. =)
hehe som mitt kylsystem nu oxå haha...klocka ner core lite kanske...man vet aldrig...Jag kör bara klockat när jag ska köra tester o rekoredet med oklockad cpu är för tillfället 3577 3dmarks...Måste skaffa kylning te minnena!!!!!!Någon som vet var man kan köpa kylflänsar te minnena????
2 Guest(s)