May 22, 2001
Tja, har en arbetskamrat med en Dellburk hemma. Han klagar över att den låter så jävla.... ljudet har vi kopplat till grafikkortet (noname nvidia gf3 t500)....
skulle de funka å bara sätta på nån passiv kylning på gpun... han spelar mikroskopiskt lite... å kanske rigga en fläkt mot gpun man kan starta vid ett ev spel...
August 19, 2002
August 19, 2002
January 2, 2002
vet ej hur varmt ett gf3 blir i jämförelse med de ni varianter (tixxx) ni nämner, men jag kör Zalmans NB32J på mitt oklockade creative gf3 kort och kan spela precis lika länge som förut utan att ha märkt nåt. tilläggas skall väl att jag har en enermax chassifläkt längst fram, längst ner som ser till att blåsa åt gf kortets håll..
October 25, 2001
September 5, 2001
mikabob wrote: Tja, har en arbetskamrat med en Dellburk hemma. Han klagar över att den låter så j**la.... ljudet har vi kopplat till grafikkortet (noname nvidia gf3 t500)....
skulle de funka å bara sätta på nån passiv kylning på gpun... han spelar mikroskopiskt lite... å kanske rigga en fläkt mot gpun man kan starta vid ett ev spel...
sätt på hörlurar 😀 😀 😀
nä men skämt å sido, den kan omöjligt låta mer än va GF 4 TI fläktarna låter, lr?
August 14, 2002
KRISTOFFER wrote: [quote=ulvfanstyget]utvecklar en g3ti500 så mycket värme?
mvh uffe
Japp! Ti 200 går att kyla med en riktigt bra passiv kylare men Ti 500 blir för varmt.
Nä, nu snackar du i nattmössan jag körde mitt gef 3 it 500 utan någon fläkt (den hadde stannat) eller extra kylfläns än den som redan satt på i flera månader. Hängde sej ibland men bara när jag belastade kortet och det va varmt eller om jag belastatde kortet mycket (typ 3d mark 2001 SE)
August 7, 2001
- Zalk1n - wrote: [quote=KRISTOFFER][quote=ulvfanstyget]utvecklar en g3ti500 så mycket värme?
mvh uffe
Japp! Ti 200 går att kyla med en riktigt bra passiv kylare men Ti 500 blir för varmt.
Nä, nu snackar du i nattmössan jag körde mitt gef 3 it 500 utan någon fläkt (den hadde stannat) eller extra kylfläns än den som redan satt på i flera månader. Hängde sej ibland men bara när jag belastade kortet och det va varmt eller om jag belastatde kortet mycket (typ 3d mark 2001 SE)
`
Ja! Där ser du.
Det hängde sig ibland ja när du belastade det, det beror ju på att det blir för varmt eller vad trodde du?
August 14, 2002
October 15, 2001
Såg nån guide där en kille körde en alpha pal 8045 på ett gf3ti500, och han lyckades inte hålla tempen tillräckligt lågt - utan var tvungen att klocka ner kortet.
?? Alpha 8045 som inte kunde hålla nere tempen på ett uselt GF3 Ti500 ??
Förlåt.. men det tror jag på när jag ser det..
1 Guest(s)