May 23, 2001
Vad har ni klockat era GF4 MX420 till och vad får ni 3DMark 2001?
Överklockat "mitt" (jobbets, som sitter i en Dell-dator) till 450 MHz på minnet (334 MHz eller nått original) och coren till 315-325 MHz (250 MHz original), kommer inte riktigt ihåg. Jag ska leka lite mer på Onsdag, hann inte mer idag så jag vet inte hur mycket till det vill gå, förhoppningsvis går det en bit till.
Fick förövrigt ~5200 på sista 3DMark 2001.
May 23, 2001
För att det går?
Testat lite mer idag, i egenskaper för grafikkortet så står det fortfarande att kortet går i 351/451 men med hjälp av RivaTuners lågnivåklockning så är kortet nu uppe i 351/513 och ger 5677 poäng i 3DMark 2001, original var 250/340 och gav 4120 poäng.
Detta betyder att coren nu är klockad med 40,4 % och minnena med 50,9 %, rätt otroligt tycker jag, poängmässigt är det en ökning med 37,8 %.
Observera att jag bara klockar grafikkortet, inte cpu:n (Dell), men det verkar vara rätt bra kvalitet på grafikkortet med den här överklockningen, varför får man inte såna överklockningsbara kort själv? Dell kanske har underklockat kortet, vet inte riktigt vilka frekvenser "vanliga" GF4 MX420 går i?
Får se hur jag kör kortet sen, känns lite riskabelt att köra det i den här hastigheten, inte att tala om att fortsätta klocka det, det har ju fortfarande inte satt stopp, varken på gpu:n eller minnena.
EDIT: Börjar tvivla lite på att RivaTuner visar rätt, uppe i 378 MHz på coren!!! kommer inte ihåg riktigt hur högt jag kommit med minnena (hemma nu) och får 58xx i 3DMark 2001 (de 7 första testerna, hann inte köra hela).
Finns det någon som vet ett bättre klockningsverktyg (inte powerstrip), började ju med coolbits, men den ville inte tillåta högre klockning än 315/450?, grejen är att fps:n och poängen ökar hela tiden, men det kanske visas en större ökning av MHz än vad det egentligen är?
August 22, 2005
testa med geforce tweak utility på http://www.guru3d.com
1 Guest(s)