July 3, 2003
en kompis till mig (smått galen) har sagt att han ska koppla 9v direkt till GPU'n, han fick idén när jag sa att jag skulle vmodda mitt FX5200.... oavsett, vad blir effekten, kommer skiten explodera eller kommer den långsamt att brinna upp? jag vet ju att det åtminstone kommer att gå åt helvete eftersom GPU'n standardvolt vad jag hört, är inte så mycke mer än 1.4V eller nåt sånt....
några förslag på andra effekter? jag själv tycker iofs att det är ett grymt slöseri på ett grymt kort... men de e fortfarande hans val.... ska prova o klocka skiten ur det innan hans modd tror jag.... ^^
December 18, 2002
Sardaukar wrote: Om han provar att kortsluta ett 9V-batteri med en lysdiod eller nåt så förstår han nog vilka spänningar det handlar om 😉
Be han slicka på ett istället. :blink:
I skolan körde vi igenom 230V diRR från uttaget i en 0.1amp glas säkring. Sicket ljussken det blev! :bgrin:
Ett par andra säkringar gick också på samma gång 😛
EDIT: hmzz
July 3, 2003
hahaha.... hur ska jag veta varför, han bara sa att han skulle de, och eftersom han håller på så jävla mycke med sin dator, så vet jag att han kommer verkligen att göra de, men jag ska försöka få honom att öka gradvis först, och sen när GPU'n blir typ 70-90 C (får mäta med extern termometer) så ska jag säga åt honom att sluta för att den kommer att brinna upp.... om han inte har nån extrem lösning för att kyla ner kortet med så kan han ju glömma att det inte brinner...... lol... men jag kommer inte köra mer än 2v på mitt iaf ^^
January 15, 2004
Skicka det till mig i stället.
Jag lovar att ta hand om det som om det vore mitt eget barn. Det kommer få mycket kärlek och jag kommer ge det rikligt med polygoner och texturer varje dag så ni skulle inte vara oroliga för att jag skulle missköta det.
P.S.
Om han kopplar 9V till grafikkortet så lär det brinna, det är också risk att han skadar övriga komponenter i datorn.
D.S.
Ordförande i föreningen mot plågsamma grafikkortsförsök.
September 19, 2002
Vissa galenskaper ser man som lite tufft, men det här ser jag bara som fullkomligt blåidiotiskt. Sånt som tex Zejtan & co företar sig ibland är ju fullkomligt sinnessjukt på ett positivt & roligt sätt. Man får ju inte ut någon som helst glädje ur det där, speciellt inte när han grillar moderkort & diverse andra komponenter på samma gång.
Han får väl tro att han är galen på ett sånt där "tufft" sätt om han vill, men han ska veta att (förmodligen, och förhoppningsvis) majoriteten här på NH skakar på huvet & hånar honom lite sådär lagom smått... 😉
July 3, 2003
haha.... jaja... men jag ska varna honom innan han gör det..... 😛 jaja.... nu måste jag bara bli säker på vad jag ska använda exakt för att modda mitt FX5200.... det ser ut som om jag ska ha ett 22k ohm's vridmotstånd, eller?
March 6, 2004
haha.... jaja... men jag ska varna honom innan han gör det..... jaja.... nu måste jag bara bli säker på vad jag ska använda exakt för att modda mitt FX5200.... det ser ut som om jag ska ha ett 22k ohm's vridmotstånd, eller?
Ja det verkar så. Men ta en 10kOhms vrid-resistor när du ändå håller på och handlar. 22kOhm kan bli för stort, om du förstår vad jag menar!?
Tat lugnt bara 🙂
2 Guest(s)