October 14, 2007
Jag tänkte visa upp lite bilder och resultat för er som missade gårdagens benchsession som sändes live via bambuser.
Målet var alltså att försöka ta en första plats i HWBOT's H55 mITX tävling, och då är det framförallt Stage 2 jag siktade på. Moderkortet som användes var ett Gigabyte GA-H55N-USB3 i mini-ITX format.
Förrutom moderkortet så bestod riggen av:
-Intel Core i5 661 3.33Ghz "clarkdale"
-Corsair Dominator GT 1866 CL7
-Enermax Revolution 85+ 1050W
-Hårddisk, benchbord, cpu pot och några fläktar
Efter en stund med mycket "trail & error" (..framförallt error :P) så blev det till slut klockfrekvenser över 6Ghz. Detta är inget speciellt alls för att vara clarkdale, men med tanke på moderkortet och dess svaga 4-faser strömförsörjning så var det ändå helt ok. Senare så fick man även genom 32M i närmare 6300mhz, vilket dock inte altid var fullt stabilt. Spänningen fick skjutas upp från 1.79v till 1.895v, och tempen hölls på ca -150 grader (coldbug -157).
En tid som igår hade räckt till en första plats i Stage2 i tävlingen. Nu får man dock nöja sig med en andra plats i Stage2, vilket inte är så illa det heller eftersom man nu ligger 1a totalt tillsammans med Youngpro. ... får se hur länge det håller dock 🙂
Har sagt det tidigare men det tål att säga igen, riktigt häftigt att se dessa överklockningar med mini-ITX system som ju verkligen inte förknippas med flytande kväve och överklockning. 🙂
Hoppas du kan hålla toppositionen också Henry, jag håller tummarna! 😉
Riktigt bra jobbat!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)