November 18, 2003
i förrgår satte man sig vid datorn o startade den började surfa lite o efter en stund så vart det blåskärm o ja tänkte liksom neej börja inte strula nu o så startade den upp igen o då kollade jag på den externa tempsensorn och den visade 69C :cy: fort stängde jag av datorn och då kom ja samtidigt på att jag itne hade slagit på vattenkylningen 😀 så som tur var funkade allting när jag startade igen, så ett tips till dom som inte har så att vattenkylningen startar samtidigt som datorn fixa de 🙂
December 26, 2002
smurfen- wrote: Jag har gjort samma sak 4-5 gånger, glömt sätta på pumpen. Har dock aldrig kommit på det utan datorn har stängst av och först då fattar jag att jag glömt starta pumpen. Som tur är så är överhettningsskyddet på ett NF7-S bra, har iaf räddat mig alla gångerna...
Du är inte ensamn 🙂
November 18, 2003
Dadde wrote: Det är väl bara att ha ett grenuttag med en brytare på och koppla pumpen där så när den är till så att man kan starta datorn så är pumpen med på.
va de ja hade gjort men så hade slagit av pumpen på en annan grej som jag hade gjort för jag skulle göra nånting, överhettnings skyddet på nf7-s e säkert bra, om man har det på som jag inte hade 🙂
November 18, 2003
Blaxxor wrote: Har gjort samma sak med min Reserator. Den låter ju inget så man vet inte om den är på om man inte orkar kika på flödesmätaren varje gång men det är ju jobbigt 😉
precis fläkten har jag ställt ner så att fläktarna i den övriga datorn överröstar dom så ja tänkte ju itne på de
1 Guest(s)