March 5, 2002
FridolF wrote: Hello! Jag undrar om det är någon som vet om jag kan ställa om min CPUfläkt "GlobalWin CAK488T" den gör från 2800-4000 RPM beroende på hur varm prollen är men jag vill att den ska snurra nästan 4000 RPM konstant!?
kapa den röda sladden (+) ifrån cpufläkten, sätt den i en 12v-lina, t.ex. på en molexkontakt på någon hd eller cdrom. 12v är gul, 5v är röd. de båda svarta är minus och är egentligen samma sladd.
June 11, 2001
Fackamato wrote: [quote=FridolF]Hello! Jag undrar om det är någon som vet om jag kan ställa om min CPUfläkt "GlobalWin CAK488T" den gör från 2800-4000 RPM beroende på hur varm prollen är men jag vill att den ska snurra nästan 4000 RPM konstant!?
kapa den röda sladden (+) ifrån cpufläkten, sätt den i en 12v-lina, t.ex. på en molexkontakt på någon hd eller cdrom. 12v är gul, 5v är röd. de båda svarta är minus och är egentligen samma sladd.
Det där låter ganska farligt att genomföra, faktiskt!
March 5, 2002
Sebbe wrote: [quote=Fackamato][quote=FridolF]Hello! Jag undrar om det är någon som vet om jag kan ställa om min CPUfläkt "GlobalWin CAK488T" den gör från 2800-4000 RPM beroende på hur varm prollen är men jag vill att den ska snurra nästan 4000 RPM konstant!?
Det där låter ganska farligt att genomföra, faktiskt!
varför det? sånt här håller man ju på med sen femman.
1 Guest(s)