February 12, 2003
OfflineSå, som några av er förmodligen vet hamnade jag på något vänster i Gigabyte Open Overclocking Championship-finalen i Taipei, från vilken jag typ precis har kommit hem ifrån igår morse. Den här tråden tänkte jag ha till lite bilder och liknande och hoppas att ni blir någorlunda nöjda med det.
Hursomhelst, det började med att vi skulle åka till Bangkok och vara där i tre dagar, även om våra rum bara var bokade för två dagar (heja Gigabyte :roll:). "Vi" är förstås Ekberg (han heter Ekberg i efternamn på riktigt också), elmor och jag själv.
[Image Can Not Be Found]
Ekberg och elmor, mycket nöjda efter en väldigt väl genomförd flygning i en 747-400. Flyget tog cirkus 11.5 timmar, vi var väldigt trötta allihopa (som jag försökte illustrera med bilden). Efter det lyckades vi ragga rätt på en med Bangkok-mått mätt väldigt dyr taxi och begav oss mot hotellet. På väg dit upptäckte vi att det här med trafiksäkerhet inte riktigt är någon höjdare i Thailand.
[Image Can Not Be Found]
Till slut kom vi till hotellet, som låg riktigt fint inklämd i någon illaluktande gränd bland värsta sortens ghettomarknader. Hur det såg ut ser ni nedan:
[Image Can Not Be Found]
Efter att ha klämt i oss lite av den extremt mastiga frukosten (rostmackor med smör, vissa morgnar fanns även vatten och flingor att tillgå...) bestämde jag mig själv för att gå och sova ett tag medan elmor och Ekberg drog iväg för att utforska omgivningarna men hamnade på något vänster på diverse andra äventyr inklusive en speciell skjortförsäljare och ett ofrivilligt bordellbesök. 😉
Vidare hittade vi även stans garanterat roligaste dagis med barn som såg ut att ha lite för roligt.
[Image Can Not Be Found]
Vi fick även rätt på en annan överklockare, ZoLKoRn från Bangkok som tog på sig rollen att vara vår guide under vistelsen där. Vi hamnade på en väldigt fin restaurang mitt ute i ingenstans i något träsk omgivet av något regnskogsliknande, dessvärre var bilder svåra att ta i mörkret som rådde, men en bild (inklusive mig) från middagen har vi åtminstone. Och nej, jag har inte Che Guevara på min tröja.
[Image Can Not Be Found] (Zolkorn, Mean Machine, Ekberg, elmor)
Nedan demonstrerar Ekberg och elmor hur glad man ser ut efter en middag med Zolkorn och tre pitchers med Singha.
[Image Can Not Be Found]
Nästa dag gick åt att vara med vid invigningen av det nya köpcentret Chamchuri Square (som taxichaffisarna inte hade hade en aning om existerade), och vi var inte heller säkra på att det var nytt, fint var det dock. Då vi inte tänker visa några bilder på vad vi egentligen gjorde av hänsyn till diverse företag nöjer vi oss med en bild från samma köpcentrum på elmors inköp. Apoteken i Bangkok säljer lite allt möjligt (och heter faktiskt Boots av någon anledning), jag köpte en riktigt äcklig Red Bull Extra, vad elmor köpte (och hur söt han blev av det han köpte) ser ni nedan.
[Image Can Not Be Found]
Med det får jag väl runda av det här inlägget, då jag börjar behöva planera att åka iväg till skolan och ha mig. Uppdaterar senare med bilder från Taipei också, inte bara de tre dagarna i Bangkok innan vi åkte dit. 🙂
February 12, 2003
OfflineEftersom jag vet vad det egentligen är ni vill se börjar jag väl det här inlägget med en halvsnygg dam som var konferencier för eventet vi var på i Bangkok. Nu stod hon förvisso inte och såg ut sådär hela tiden, men söt var hon. 😉
[Image Can Not Be Found]
Medan ändå de andra pojkarna (Zolkorn plåtade damen, förmodligen Ekberg eller elmor som tog bilden nedan på mig) passade jag på att försöka kurera min avsaknad av nattsömn...
[Image Can Not Be Found]
Dagen därpå pös vi vidare till Panthip Plaza, ett enormt köpcentrum i fem våningar med enbart teknikprylar (och piratkopierad mjukvara, självfallet, och inte minst porr, som vi erfor). Då inga bra bilder togs där skiter jag helt enkelt i att publicera dem och väljer att publicera två bilder från det andra besöksvärda köpcentret i Bangkok, nämligen MBK. Bilderna i sig är väl mest av det humoristiska slaget, som ni säkert märker. Lite halvt förvånad blir man över att se ett tyskt företag ha något med TV-sändningarna att göra, eller vad det nu var.
[Image Can Not Be Found]
Även BH-butiken i MBK var en riktig höjdare på bra reklam.
[Image Can Not Be Found]
Morgonen därpå bar det av till Taipei (vi var ungefär fyra timmar tidiga på flygplatsen), när vi väl landat i Taipei såg vi (läs Ekberg och elmor) såhär pigga och glada ut.
[Image Can Not Be Found]
Vi hade samma flyg som Indierna, och väl på Taoyuan Airport träffade vi några andra vilka vi skulle ta samma buss med till hotellet. Zolkorn befäste sin redan stenhårt befästa position som ständig linslus. 🙂
[Image Can Not Be Found]
En myggig bussresa senare landade vi på hotellet vi skulle bo på i Taipei, och det var inte vilket hotell som helst utan det nedan:
[Image Can Not Be Found]
Utsikten från mitt och Ekbergs rum var inte helt fy skam, faktiskt, även om det ska sägas att elmor och SF3D fick skåda Taipei 101 från sitt hotellrum.
[Image Can Not Be Found]
Personligen lyckades jag även i ett obevakat ögonblick ta på mig en av badrockarna som fanns på rummet. Asiater brukar inte vara så hemskt långa, ergo storleken på kläderna i vanliga fall.
[Image Can Not Be Found]
Steget från "badrock" till "världens högsta färdigställda byggnad" är inte speciellt långt. Speciellt inte när badrocken befinner sig en sisådär 75 meter ifrån världens högsta byggnad; en bild på Taipei 101 tagen på gatuplan ståendes bredvid hotellet.
[Image Can Not Be Found]
Senare under samma dag fick vi faktiskt möjligheten att komma in i Taipei 101 (även om den iofs är öppen för allmänheten i vanliga fall med) då vi skulle ha en välkomstmiddag. Förvisso bara på 36:e våningen, men helt fy skam var inte utsikten ändå.
[Image Can Not Be Found]
Under middagen passade Gigabyte på att lansera sin Ultra Durable 3-teknik (för den som inte satt och sov, dessvärre ingen bild på tjommen som låg och sov) och hade även visning på ett X58-system som någon lyckades klocka sönder. 🙂
Vi fick även en försmak av hur galen Trouffman (en kändis för de som hängt på Nordichardware.com (eller han borde åtminstone vara ihågkommen av vissa)) var/är, ingen vet riktigt varför han gillar att moona. Däremot vet vi att han tyckte att välkomstmiddagen var ett riktigt bra tillfälle. Ekberg ställde villigt upp att ta bilder på hans häck med kameran.
[Image Can Not Be Found] (Bilden är kass, men ni ursäktar mig)
Med det inlägget har jag lyckats sammanfatta de tre dagarna i Bangkok och den första dagen i Taipei, mer kommer så småningom. Hoppas ni gillar bilderna. 🙂
Kul..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
OfflineOkej, jag har hamnat lite på efterkälken vad gäller bilder här, ligger hemma och är sjuk. Fick dock precis en rätt trevlig bild från tävlingsdagen (tävlingen gick åt skogen, så jag gick och satte mig i publiken, träffade den här damen där).
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
elmor visar hur man värmer upp en kall pot.
[Image Can Not Be Found]
Petri, SF3D hade lite att säga till om vad gällde nationalitet...
[Image Can Not Be Found]
En överblick över tävlingslokalen.
Hade inte många fler bilder från själva tävlingsdagen, är jag rädd... Inga värda att posta iaf. 😉
1 Guest(s)

Log In