February 13, 2001
Tråkigt nog råkade jag göra sönder min cross kylare så jag måste bygga om systemet.... På cross kylaren kunde jag fylla på med vatten men nu har jag köpt en heat core så en vatten tank måste tillvärkas....
Har funderat på att ta ett 4" högtalar luft port å göra en botten å en top å köra ner 2 rör i den.... Men vill hälst ha en tank i koppar....
Vet nån om man kan köpa koppar rör eller plåt på nätet?
Ge mig en ide =)
June 19, 2002
Tja, du tjänar inte direkt mycket på att ha en tank i koppar mot en i t.ex plexi. Visst strålar det ut lite mer värme, men det är mer eller mindre noll i varje fall som helst. Ta och bygg en i plexi, du får råd till en heatercore till av pengarna som du sparar på att bygga den i plexi.
July 18, 2003
Tycker det är dålig stil att så många klagar på detta eftersom det finns vissa med dyslexi och de ser inte att de skriver fel.
Jag är en av de som har dyslexi! SÅ jag tar nästan lite illa vid när alla klagar, eftersom jag inte ser felet själv.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 3, 2003
GooGeL wrote: Hur hade du tänkt att göra tanken i plåt då?
Tjaa vad säges om att man svetsar??Men e de koppar så vete f*n om man ska de...Kanske fungerar lika bra...
Och sedan så kostar plexi glas ca 500kr kvadrat metern där jag kollade iaf...Och kostar koppar värkligen mer?hehe ja vet inte men ja har svårt att tro de...Kanske någon vet var man kan köpa plexi billigt.
1 Guest(s)