February 13, 2001
Nu kör jag på 100% klorin kan ju säga att de inte luktar bra när man kör med öppen kork....Blir ju hög.... Men de funkar bra.... Inge vatten system mer.... Ett klorin kylnings system 🙂 Nån som vill testa? Vet inte om de funkar bättre men för mig vart de 6 grader mindre temp..... iaf
February 13, 2001
Hur man än gör med vatten så är det strömförande.... Om man ska ha en vätska som inte leder störm ska man ha nån typ av M3 vätska å de kostar typ 1000Kt litern å man måste ha en speciel licens för att få ha den..... Märkte u dag att de vart tryck i systemet för att klorinet hade börja jäst av nåt slag 🙁 Har tagit ut de nu men kör på klyckol å vatten nu..... Få se om mans ka testa nå annat kul snart 🙂
November 14, 2002
saltsyra är bra att ta bort kalkavlagringar med ,MEN om du har aluminium i systemet är det ingen hitt ,saltsyra älskar aluminium :gråt: .
tag ca 10% 30%saltsyra i vattnet till systemet å kör runt i någon minut ,skölj ren å du har en kylanlägning som är som ny.
men läcker det ut på m-kortet är det garanterat dött
TÄNK PÅ ATT SYRA ÄR STARKT FRÄTANDE!!!!!
blanda syra i vatten inte tvärtom!!!
June 28, 2001
kör med lite glykol i vattnet när det e nytt så slipper ni alger iaf, vet inte hur det är med kalk, jag har inte märkt nått i mitt system efter en månad iaf.
tryckluft och sand funkar oxå. sand o vatten funkar det med, men kör inte genom slangarna lr klena rör o sånt ,
December 29, 2000
December 29, 2000
December 28, 2001
June 19, 2002
GolZa wrote: Det finns iof odestilerat vatten, som INTE leder ström, ta det med 50 % klorin!
Allt vatten leder, om än väldigt lite. Helt 100% destillerat vatten leder även det, avjoniserat också. Alla främmande joner har försvunnit, men vatten själv bilder joner. Det beror på vattnets autoprotolys, följande reaktion sker spontant i vatten oavsett hur rent det är:
2H20 => H30+ & OH-
H30+ och OH- är joner som leder ström allderles utmärkt, även fast konduktiviteten antagligen är väldigt väldigt låg. Någon som har en siffra?
3 Guest(s)