May 4, 2001
Hej !!
Jag söker efter en ny fläkt åt mitt Innovision Geforce 2 MX 32MB.
Jag har lyckats med konststycket att ta loss den nedrans flänsen med frysmetoden och en polygrip.
Jag undrar vad man ska använda för att få bort klistret från GPU:n och var man kan köpa det. Helst realtivt lätttillgängligt.
Sen får ni gärna säga till om det är något man bör tänka på innan man börjar rengöra. Ev, dosering, tillvägagångsätt mm.mm.
Sen undrar jag vilken fläkt jag ska köpa ? Gärna ifall man kan handla den här i Stockholm vore bra. Tips ??
Med tanke på att grafikkortet är lite "trångt" kan jag nog inte rymma en hur bred fläkt som helst.
Men tips på vad, var(i Stockholm) man ska köpa uppskattas.
Och på alla råd kring rengörningen och monteringen av den nya fläkten. Kortet har EJ skruvhål.
Mycket tacksam för snabba svar !!
Mvh
Marcus N
June 3, 2001
Jag använde ACETON och Topz, funkade bra.
OBS! Det betyder ine att du ska ösa på Aceton på kortet! Fukta en Topz o kör...
[ Detta Inlägg ändrades av: totto den 2001-08-27 23:11 ]
May 4, 2001
Jag funderar på att bara köpa ArcticSilvers superlim samt att inte ta så mycket. Kanske bara dutta lite i hörnen på GPU:n.
Vad tros om det ?
Orsaken är att jag inte har tålamod att vänta tills företaget(kylning.com) får in pastan(så man kan göra en svagare limmning). Eftersom det dels är osäkert på att dom överhuvudtaget får in det idag och att det dessutom(enligt Arctics limmnings-guid) tar betydligt längre ifall man sätter i pasta i limmet.
Undrar hur man ska göra ?
Mvh
Marcus N
July 18, 2001
Jag använde Artic Silver Epoxy lim till min GPU och minnen på mitt GeForce 2, det fungerade hur bra som hellst. Köp det epoxy limmet och lite Artic Silver 2, så späder du ut Epoxyt med pastan. Då blir det enklare att få av om du vill det. Men jag tycker du ska sätta på bra flänsar och sedan ha dem där. Jag ska testa någon dag att ta loss flänsarna från mitt kort, där jag limmade endast med A.S. epoxy.
/-ChaoS-
December 23, 2000
Las mitt gamla inlagg...med info om hur jag gjorde modden pa mitt Voodoo3 3000 PCI....
https://www.nordichardware.com.....38;forum=4
1 Guest(s)