December 7, 2009
Är lite trött nu och ska upp tidigt imorrn. Dumpar dessa bilder än så länge bara.
October 14, 2007
December 7, 2009
Tack hörni 🙂 Jag kikade på NH's "team contributions" på boten och insåg att jag bara saknar runt 125p för att gå om gbglassen som den som dragit in flest poäng. Det är alltså mitt nästa mål 🙂
btw lägger upp lite fler bilder och resultat så småningom, speciellt 4850't la jag ner sjukt mycket tid på så det kan vara kul att visa lite närmare.
December 7, 2009
Mer bilder 🙂
9800gx2 på kväve, fast med cold slow vid -45 🙁 Fast räckte långt ändå.
3st 4mm2 sladdar vid pci-e kontakt för GND, ytterligare tre lödda på olika ställen på kortet. 6st 4mm2 för vcore där original spolar satt. Elektrolytkondingarna på 820 µF flyttade till baksidan och kompletterade med 4st 45µF MLCC + 2st 220µF Tantalum kondingar.
De tunna sladdarna som går från kontroller på 8800GTX var vsense + och -, ett försök att minska vdroop men det funkade inte med vmodden så jag tog bort dem. Lade till 6 st 1,5mm2 sladdar för vcore senare.
Resultatet i 06 med singel 4850. Riktigt nöjd 😀
Högsta klocks jag körde, 1.70 volt idle ger 1.65 load. Kärnan klarar nog 1150MHz men minnena börjar nog tyvärr ge sig efter ett antal rundor i 1300+.
February 12, 2003
Gillar moddarna. Önskar jag hade lite mer tid och prylar till att köra på kväve, fast å andra sidan intresserar inte HWBot-benchande mig speciellt längre. Har däremot lite kul planer som jag kanske delar med mig av senare som jag tror de flesta NH-benchare kommer gilla. 🙂
August 5, 2003
Schysst att du delar med dig av dina moddar, de flesta håller det hemligt så ingen ska kopiera och slå resultaten. Vedma, Vlaxioz och jag ska köra lite kyla på fredag så vi får se om det kommer några bra resultat från det. 😀 Tror dock inte att det kommer att bli nån körning med 4850 och vi har inget 9800GX2 så dina rekord kan vara säkra ett tag till 😉
December 7, 2009
Mean Machine;1266128 wrote: Har däremot lite kul planer som jag kanske delar med mig av senare som jag tror de flesta NH-benchare kommer gilla. 🙂
Med tanke på vårt oerhörda antal (NH-benchare) så är jag säker på att vi alla kommer uppskatta det 🙂
The Mutt;1266138 wrote: Schysst att du delar med dig av dina moddar, de flesta håller det hemligt så ingen ska kopiera och slå resultaten. Vedma, Vlaxioz och jag ska köra lite kyla på fredag så vi får se om det kommer några bra resultat från det. 😀 Tror dock inte att det kommer att bli nån körning med 4850 och vi har inget 9800GX2 så dina rekord kan vara säkra ett tag till 😉
Du är mer än välkommen att skapa en zombie du också 😀 Här beskrivs proceduren i detalj http://kingpincooling.com/foru.....php?t=1095 och i samma forumdel finns guide för 8800gtx. Man bör välja lämpligt kort först, det här 4850t har bara två strömfaser vilket är ovanligt klent. Med tre faser hade det inte funnits nån mening med en extern vrm... sådvida man inte har problem med ovp/ocp då men det går ju oftast att modda bort.
March 14, 2001
Fint. Har du mätt spänningsfallet över kablarna vid full belastning?
Första meningen i den där länken var ju en riktigt fullträff (i många fall). 🙂
Most of guys, to my disappointment, just soldering some wires, cutting cards, and smoking the results. Without trying to learn how step-down DC-DC converter works and controlled.
December 7, 2009
Ska bencha vantage ikväll tänkte jag, ska mäta då. Tror det är mycket lågt, däremot har jag vdroop från kontrollern som inte är alltför kul. Har inte mätt exakt men strax mer än 0,05 volt är det. Med OCP-mod på GTX vrm är vdroop i princip noll i vanliga fall så helt ok funkar det inte.
EDIT: Glömde bort att mäta men fick till ett par fina resultat med 4850 crossfire istället 🙂
1 Guest(s)