May 24, 2001
Har nu inhandlat ett Gainward Gf3 Ti450 (Ti200). Kortet kommer som alla andra Ti200 med en minneshastighet på 400 och en core hastighet på 175. Började med att testa att köra kortet i 200/450 som man kunde göra enligt tillverkaren och det funkade som en dans i 3D Mark 2001. Sedan så ökade jag och jag ökade tills jag landade på 233/533!!! Och detta med ett Ti200 kort, jag fattade det inte från början men det var sant. Inte ett endaste grafikfel i hela 3D Mark, det tycker jag är ganska ofattbart. Vill även tillägga att det är orginal kylning på det. Det går att köra upp minneshastigheten i 543 med powerstrip men har inte hunnit att testa det än men jag kommer nog att göra det. Så har ni tankar på att byta grafikort så är detta att rekomendera. Vill även tillägga att jag fick 7215 poäng i 3D Mark med mitt system nedan.
November 4, 2001
Jag läste det du skrev och blev fanemä inponerad!!!!! Och jag har lite frågor!!!
Jag har aldrig hört om det märket förut, och jag undrar om det finns drivrutiner som fungerar bra med Win 2000 och Win XP????
Och om du skulle recomendera den till mig???
Jag har ett Geforce 2Mx 400!!!
May 24, 2001
Jo visst kan jag rekomendra det. Det är ett ganska bra märke som är kännt för att ha väldigt bra överklocknings egenskaper, särkill "Golden Sample" modellerna. Har själv ett sådant. Om du ska köpa kortet så heter det Gainward GF3 Ti450 Golden Sample och finns att köpa på db eller komplett. Kör med Detonator 22.50 nu, har inte testat några andra heller men jag ska la göra det lite senare.
November 4, 2001
Jo bakom det kortet du har så står det "4,5n" och på det kortet som kommer efter det kortet står det "3,8n" vad är detta för något??? Det kortet som det står "3,8" på är iallafal mycket dyrare så det har ju något med det att göra men vad betyder det där "3,8" för något??????????????????????????????????????????????????
December 23, 2000
Gainward är ett mycket bra märke på graffikkort idag. Har på senare tid blivit väldigt erkända, speciellt p.g.a sina bra överklockningsegenskaper.
4,5 och 3,8 och allt vad det nu må vara är ns värdet på minnena, alltså vilken hastighet minnena klarar.
Ta 1000/ns-värdet så har du minneshastigheten, sedan gånger 2 om det är DDR, vilket är det absolut vanligaste nu för tiden.
3,8ns minnen blir alltså ((1000/3,8)*2) 526Mhz minnen.
May 24, 2001
On 2002-01-12 16:30, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Gainward är ett mycket bra märke på graffikkort idag. Har på senare tid blivit väldigt erkända, speciellt p.g.a sina bra överklockningsegenskaper.4,5 och 3,8 och allt vad det nu må vara är ns värdet på minnena, alltså vilken hastighet minnena klarar.
Ta 1000/ns-värdet så har du minneshastigheten, sedan gånger 2 om det är DDR, vilket är det absolut vanligaste nu för tiden.
3,8ns minnen blir alltså ((1000/3,8)*2) 526Mhz minnen.
Tack för det svaret, visste inte hur man räknade ut det. Kan vara bra att veta i framtiden. 😀
1 Guest(s)