April 2, 2003
kapi wrote: Antar att det är en ny 800 fsb prolle du snackar om. Har sett typ 3.3 ghz med orginal kylning och några extra fläktar... Beror ju på minnet, hdd och lite annat också
Lycka till
jo det är en sån (se tpoic) 😉
Det kommer att vara 1024 mb standardminnen pc3200 inte så märkvärdigt (dom ska inte klockas)
sen en 120gb hdd nog för att jag inte förstår vad hårddisken har för effekt..? sen radeon 9800pro & neonlight chassi med medföljande fläktar..
October 26, 2002
På bra "nya" modekort så går det att minska hastigheten på minnena och ställa in de på vissa lägen men om du överklockar allt för mycket går det inte. Dessutom måste man ha mycket minneskraft för att ge mycket bandbredd till processorn, som vid överklockning behöver mer bandbredd.
April 2, 2003
kapi wrote: Om det är en gammal hdd så kan den stoppa upp, detsamma med minnena. Sen är det väll bara chipset och prollen du behöver oroa dig för. ett tips : använd "artic silver 3" eller "artic silver ceramique"
Allting kommer att vara nytt på den här, äntligen en egen dator 😉
Men huvud grejerna kommer att vara följande:
Abit IC7-G i875P 4DDR-DIMM 5PCI GB-LAN FireWire Audio Dual SATA Raid Socket478 ATX
Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478
TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) (har bytt till winbond, skiljde inte så mkt i pris)
Maxtor DiamondMax Plus9 6Y120P0 120Gb 7200rpm Special Edition (8Mb cache) UDMA133 Fluid IDE
Sapphire Atlantis Radeon 9800PRO 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP
Sen vad är det där arctic silver för ngt? fläkt eller?
Så jag kan i princip klocka upp den med fsb enbart till ca 2.8 Ghz?
October 26, 2002
Artic silver är kylpasta. Kolla in på gtek.net. minnena är bra. Finns ju olika volt på prollen också, det vet du inte vilken volt du får. Finns från 1.475 till 1.55 default tror jag. Ju lägre volt dessto mer kan man klocka oftast. 3 ghz bör den nog klara. Det hänger med bättre kylare med 800fsb om jag inte minns fel.
April 2, 2003
AntiChrist wrote: Arctic silver är sk. kylpasta, som med fördel appliceras mellan kylfläns och CPU-kärnan för optimal värmeledning. Detta för att små ojämna ytor skall jämnas ut.
EDIT: oops, lite sent 😉
hehe jo jag vet vad kylpasta är för ngt 😉
inte helt borta :banghead:
February 3, 2003
February 3, 2003
1 Guest(s)