November 15, 2001
Hej, varför får jag göna prickar när jag spela film på datorn både dvd och divx filmer, inte när jag spelar eller kör 3dmark?
När jag höjer busshastigheten ifrån 200-204 så börja dom komma sen kommer det mer och mer desto högre jag höjer.
Anta att det är att grafikkortet inte klara det, men jag tycker det är väldigt lite höjning, Agp bussen går 68mhz istället för 66 ingeting ju.
Någon som vet varför det är så här?
Abit-kv8-max3
Amd 64bitas 3200
Saphire 9800 Pro
November 15, 2001
Det är visst Abit fel. K8t800 pro kan ha Agp lock, när jag köpa modekortet pratade jag med en kille i USA som sa att det handlade bara om när dom skulle fixa till det i bioset. En av dom gamla bios uppgraderingarna hade det, men det fungerade inte.
Så det är abit som inte håller vad dom lovar.
Så där har du fel!
October 7, 2004
zippa wrote: Det är visst Abit fel. K8t800 pro kan ha Agp lock, när jag köpa modekortet pratade jag med en kille i USA som sa att det handlade bara om när dom skulle fixa till det i bioset. En av dom gamla bios uppgraderingarna hade det, men det fungerade inte.
Så det är abit som inte håller vad dom lovar.
Så där har du fel!
k8t800pro HAR agp/pci lock men k8t800 har de inte, synd att du har ett moderkort me k8t800 o inte k8t800pro, så du har fel!
November 15, 2001
Okey, Tack för hjälpen. Det konstig är bara att felet vara syns på filmer inte i spel och annat. en sak till som är konstigt är att köra jag i 204/68mhz så är det okey höjer jag till 209/68, fortfarande samma buss hastighet så börjar det komma mer och mer.!
Tack i allafall få helt enkelt köpa mej ett mordebort ifrån någon anna tillverkare än Abit, för det verkade vara ett försäljningsknepp.
Några tips på bra amd 64 754sokeln modekort?
Tack!
October 7, 2004
zippa wrote: Okey, Tack för hjälpen. Det konstig är bara att felet vara syns på filmer inte i spel och annat. en sak till som är konstigt är att köra jag i 204/68mhz så är det okey höjer jag till 209/68, fortfarande samma buss hastighet så börjar det komma mer och mer.!
Tack i allafall få helt enkelt köpa mej ett mordebort ifrån någon anna tillverkare än Abit, för det verkade vara ett försäljningsknepp.
Några tips på bra amd 64 754sokeln modekort?
Tack!
mmmm abit kv8pro med k8t800pro chippet som låser agp o pci för ett sånt har ja o de funkar perfekt
2 Guest(s)