March 7, 2003
Nu är jag heligt förbannad på mina data prylar.....jag kan inte köra mer än 10*223 stabilt, går jag lite högre så blir jag utslängd ur 3d mark 2001 rätt snabbt.
Även prime 95 torture test ger error meddelande över 10*223 efter ca 30 sekunder, fast bara på den delen som testar RAM mest, kör jag bara cpun så är det inga problem.
Om jag sänker timingens till minnena till typ 3-3-3-8 (kör annars 2-2-2-5) så blir det samma error ändå, och jag har ju för tusan Corsair cl2 433 mhz minnen med bh-5 kretsar de borde väl kunna klocka mer än 13 mhz?? 👿
Prollen har jag kollat steppningen på och den är den näst bästa bland barton 2500+ prollarna så den borde väl klara mer än 2230 mhz??
Windows startar alltid upp felfritt, aldrig nå blåskärmar eller stopp även om jag kör t.ex 10*235, utan det är när jag kör 3D mark eller prime 95 det skiter sig. (antagligen även spel)
Har för övrigt bra cpu kylning, flänsar och fläktar både på nord & syd bryggan. Orginal bios på mobot.
Vad kan vara den felande länken i mitt system , jag blir tokig snart på detta!!
Snälla hjälp!! :cy:
April 5, 2003
Om du inte kör med nått av beta biosen eller nått av dom moddade kan du ha otur och ha en bräda som inte går högre, prova sänka FSB'n till 217 som är spec och köra SPD timings. Sen höjer du multin istället.
Vilken stepping är de du har på 2500+aren?
Sen kan du prova byta runt i minnes slotarna lite, mina KHX funkade bara bra med ena i slot 2 och de andra i slot 3. Och bytte jag från slot 3 till slot 2 och vice versa, alltså samma portar bara olika minnen så gick de kasst igen.
Lycka till!
November 2, 2001
Du kan ju kolla på tex olika databaser för överklockning och se vilka steppings som kommer högst! tex http://www.cpudatabase.com/CPUdb/
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
March 7, 2003
Jag kör 3.3 volt till minnena och för tillfället 1.85 vcore, har denna steppning AQXEA 0321 (klarar ca 2600 mhz i cpu databasen), ca 50 grader full load med prime 95.
@darko: om jag byter plats spelar heller ingen roll, MEN jag testa lite igår och om jag bara kör ett av minnena kommer jag upp i 235*10 stabilt.
Kör ni era minnen i Dual DDR? det gör jag. Kan det va det dom krånglar för mig, att minnena inte matchar varann?
@Arne Anka: vad hade du för timings förutom 2-2-2-6? det är ju en hel bunt timings att ställa in. kan du inte ge mig de inställningar du hade? Snällaaaaa.....
Jag har uppifrån och ner:
9
2
2
2
2
9
12
2 Guest(s)