October 18, 2002
Ok alla Överklockningsfreakar
Nu är det dags att göra en liten guide till oss små tomtar som vill ha ut lite mer av våra datorer alltså en liten kurs i till exempel hur man klockar minne, CPU och grafik kort. Om man behöver extra kylning och/eller man behöver någon voltmodd etc. Även om det kanske till och med finns nån mjukvara där man bara kan dra upp sig CPU med några tusen mhz till ;D.
Hade vart väldigt uppskattat av mig och många andra (eller..?)
December 6, 2001
Jo, det vore väl bra.
Ni kan ju kika på Gratis Prestanda artiklarna så länge:
https://www.nordichardware.se/guider/
September 13, 2002
Mind wrote: Ey vafan jag har ju skrivit det i massa noobe trådar ju
men om du hade skrivit det i en fil som du kanske fått publicerad på NH så hade du sluppit skriva det i massor utav n00b trådar.. 🙂 (en liten tanke ja fick bara)..
men det med en guide i OC vore förjävlabraee..
April 20, 2002
Ja det vore nåt.
OverClocking for Newbies!
"På denna bilden ser du en processor. Den kan man göra snabbare"
"Klicka på bilden för att veta mer om vad du kan göra"
"För att få processorn att bli snabbare måste du ändra i bios"
"Klicka på länken för att få veta vad bios är"
Sånt...så man fattar precis.
=)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 4, 2001
hade inte pc för alla nån sådan guide någon gång? På framsidan stod det stor överklockningsguide, och när jag kommit fram till artikeln besvarades mina farvågor, en kille från sweclockers.com satt där och skulle överklocka en vattenkyld p3'a. De skrev i princip bara nu har vi klockat den 100MHz och temperaturen steg 1 grad, och typ "Ok, kids don't try this at home". STOR ÖVERKLOCKNINGSGUIDE...not
June 20, 2002
den var faktiskt ganska hyfsad... inte perfekt men det kan nog finnas lite att hämta i den för riktiga n00bs ändå...
den gick igenom såna där grundläggande saker som skillnaden mellan FSB och multiplier-klockning, att ett dåligt minne ofta är det som sätter stopp, vikten av att ha koll på temperaturer o.s.v...
btw... det var Mårten från Sweclockers som var där och klockade deras testburk...
April 20, 2002
Om man har intelprocessor behöver man väl inte vara orolig för tempen va?
Läste nånstans här tror jag om att Intels prollar har överhettningsskydd och inte kan brännas.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 28, 2001
NrgiZerMike wrote: *känner sej stolt över att ha skapat en sån bra ide :P*
Jag hoppas verkligen någon "nörd" (No offence!) kan komma och antingen publicera en egengjord guide eller nån fet OC länk.
Som ni ser är ju trycket stort 😉
Oi ! du skapa inte ide'n, du publicerade den.
it was meeeeeeeeeeeeeee
April 20, 2002
Ja vi är ju som sagt nybörjare och visst, de flesta av oss behöver kanske inte lära oss vad en processor är men ja, en lättförståelig guide där det inte är en massa konstiga värden som får huvudet att snurra av förvirring.
En guide som gör så tex. jag kan läsa och förstå enkelt hur man gör för att klocka upp prollen och annat som behövs klockas upp.
Finns det mer att tillägga så gör det gärna.
Kom inte på mer att skriva. Men det finns mycket i de guider här som vi n00bs inte förstår.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 18, 2002
Mind wrote: [quote=NrgiZerMike]*känner sej stolt över att ha skapat en sån bra ide :P*
Jag hoppas verkligen någon "nörd" (No offence!) kan komma och antingen publicera en egengjord guide eller nån fet OC länk.
Som ni ser är ju trycket stort 😉
Oi ! du skapa inte ide'n, du publicerade den.
it was meeeeeeeeeeeeeee
Jaså det var la trevligt. Om du nuj är så duktig varför har du då inte publicerat "din" ide tidigare
3 Guest(s)