October 14, 2007
OfflineJag har under helgen hunnit testa GTX480 Lightning lite mer, och tanken var att visa upp lite frekvenser här, snarare än några prestanda resultat. 3dmark poäng kommer jag till vid ett senare tillfälle då det behövs grymt mycket cpu kraft för att kunna maxa grafikkortet. Vid dessa tester fick jag nöja mig med i7 870 på luft.. vilket å andra sidan gjorde att man kunde lägga fullt fokus på Lightningkortet.
lite bilder för de som inte sett kortet tidigare...:

Och till slut frekvenserna som var stabila nog för att klara en runda Vantage GT2, vilket är det mest grafikkrävande subtestet i just det benchmarket:
more... much more to come! 🙂
Helt galna frekvenser Henry, jag hade verkligen velat se en effektmätning på kortet när det belastas till max..
Tekniknörd som gillar att träna.
January 26, 2010
Offline980x@LN2 NU!
Mean Machine;1255910 wrote: Ska ta och bencha samma kort med gbglassen idag, med lite LN2 på både GPU och CPU... 38k är målet. 🙂
Glöm inte slänga upp en tråd här på forumet SNARAST. Ännu bättre vore ifall ni kunde streama!
elmor;1255912 wrote: Eventuellt blir det något resultat härifrån ikväll också 🙂
-||- (gäller dig också)
😀
February 6, 2009
OfflineJag håller med dig hirsh, lite livesändningar hade livat upp kvällen. Sitter här och spammar på MSN men får ju inga svar! 🙂
August 11, 2004
OfflineEfter lite problem med os och annat igår så blev sessionen flyttad till ikväll. Tyvärr fick jag slut på kväve precis efter denna rundan:
Hehe det kallar jag taskig tajming.. men riktigt lovande.. hörde rykten om att du hade två lightning på lager nu jon, någon kommentar? 🙂
October 14, 2007
Offlineschysst resultat Jon! Bara några få poäng ifrån WR
ska bli intressant att se vad som händer nästa vecka 🙂
Jo nu är racet igång på allvar, du borde ha en rätt fin uppsättning nästa vecka Henry, får hoppas att prylarna är lika pigga då 🙂
October 14, 2007
OfflineDet ska bli riktigt spännande att se detta systemet sträcka på benen Henry! Ruggiga komponenter måste jag säga..
har du någon aning om vad ditt andra Lightning är kapabelt till?
October 14, 2007
Offlinekort #2 har tyvärr coldbug vid ~-160 så det är inte riktig lika bra som första kortet.
1350-1300 kan man köra utan problem... och när man väl kommit in i 3D läge och kortet får jobba lite så försvinner coldbuggen och kan man sätta 1400-1300 genom Afterburner UserProfiles 😉
Hehe det gäller att hitta andra vägar! =) Hur ser andra Vantage-rekord ut, två kort osv?
Vilka borde du kunna vara och nosa på om hårdvaran vill hänga med?
1 Guest(s)

Log In