Hur mycket pengar är han villig att lägga ut?
Det absolut bästa är ju ingen fläkt utan ett vattenkylnings system för det kan du få väldigt tyst dator med.. Annars är en Swiftech MC462 med en papst 80mm fläkt ett väldigt bra alternativ! Men dessa alternativ är rätt dyra.. Annars är en Taisol med en tystare fläkt på ett prisvärt val!
Tekniknörd som gillar att träna.
Nä men han kan sätta på en så pass tyst fläkt eftersom den kylflänsen är så pass effektiv! Jag skulle aldrig sätta en SilentSytems™ RadialFin kylare på en T-bird 1,33Ghz även om den skulle klara den.. det lär bli RIKTIGT varmt!
March 4, 2001
2001-05-13 19:15, skrev Anton:
Nä men han kan sätta på en så pass tyst fläkt eftersom den kylflänsen är så pass effektiv! Jag skulle aldrig sätta en SilentSytems™ RadialFin kylare på en T-bird 1,33Ghz även om den skulle klara den.. det lär bli RIKTIGT varmt!
Anton, det finns två versioner av Radialfin, och den jag föreslog är större än sin föregångare och kyler bättre. Dessutom anser jag inte att man ska lägga ut 770kr på en kylare om man itne vill överklocka, en taisol koppar för 269, en tratt för 125kr och en fläkt för 100kr @ 7V blir tillsammans runt 500kr, och jag tror inte att det spelar roll om cpu:n blir 35 eller 50 grader för ngn som inte ska överklocka, bara den e under 60 så e det lugnt...
December 23, 2000
åké!
Swiftech MC462 vart kan jag hitta den? vill se hur den ser ut(hittade inte på kylning)
och är det denna du menar, Daniel
Rad. Fin (SocketA) <1.33GHz Ja 429 kr
??
priset spelar som sagt ingen roll... vilken av dessa två ska jag köpa med tanke på ljudnivån?
dvs, vilken låter minst av de två?
[ Detta inlägg ändrat av WzuP 2001-05-13 21:14 ]
December 20, 2000
February 10, 2001
Du hittar Swiftech MC462 på http://www.tjcomputer.com[addsig]
priset spelar som sagt ingen roll... vilken av dessa två ska jag köpa med tanke på ljudnivån?
dvs, vilken låter minst av de två?
Daniel R: Om priset som sagt var inte spelar någon roll så är ju enligt mig valet självklart!
Om man trycker på en tyst papst 80mm fläkt på Swiftech MC462 så är det ett perfekt alternativ! Jag hade inte mått bra av att köra min T.bird i 50-60 grader med en RadialFin.. Men det är väl bara en smaksak..
March 4, 2001
2001-05-13 21:11, skrev WzuP:
åké!Swiftech MC462 vart kan jag hitta den? vill se hur den ser ut(hittade inte på kylning)
och är det denna du menar, Daniel
Rad. Fin (SocketA) <1.33GHz Ja 429 kr
??priset spelar som sagt ingen roll... vilken av dessa två ska jag köpa med tanke på ljudnivån?
dvs, vilken låter minst av de två?[ Detta inlägg ändrat av WzuP 2001-05-13 21:14 ]
Jag har ändrat mitt val av kylare Köp en Taisol CGK760 och sedan en tyst 60mm papst till, det blir billigt, kyler tillräckligt bra och jag rekomenderar dig det 😀
Anton: du måste se vilken ordning meddelandena står i, jag skrev mitt inlägg INNAN han sa att priset inte spelade ngn roll...
Jo jag vet men eftersom jag hade frågat om priset spelade någon roll så kan du ju vänta med det uttalandet till han har svarat..
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-14 17:05 ]
March 4, 2001
2001-05-14 16:55, skrev Anton:
[UQote]Anton: du måste se vilken ordning meddelandena står i, jag skrev mitt inlägg INNAN han sa att priset inte spelade ngn roll...
Jo jag vet men eftersom jag hade frågat om priset spelade någon roll så kan du ju vänta med det uttalandet till han har svarat..
Varför det? Han skrev ju i ett tidigare inlägg att det skulle kosta 500kr så jag trodde han var säker på detta? Och om han skriver detta varför frågar du?
Jo men han skrev ju att det kunde kosta mer om det inte lät något..
Nä okej jag håller med om att en Taisol med tystare fläkt nog blir bäst om man kollar pris/prestanda!
Ja här är det hård debatt! 😀
Hoppas du/han har fått någon hjälp i alla fall!
1 Guest(s)