March 21, 2004
johan_lojan wrote: omg, håller detta på att balla ur..
Dessutom så det på den där skeleton-sidan hade den cementerade diamanten 600 i värmekonduktivitet, mot koppars.. ca. 300 va?
Det är bara dubbelt så mycket..
Men, jag förstår ju att du skämtar och att denna diskussionen är helt onödig, eftersom du aldrig kommer köpa den där diamntgrejen. Och om du gör det, ja, då är du nog dum i huvudet!
Kanske skulle fundera på en Eheim och ett skööönt block istället?
om du inte läst någon av de tidigare posterna så ja det är först och främst en teoretisk fråga men också ett seriöst experiment. själva syftet var att ta reda på om jag bör satsa på guld eller något ännu ädlare ämne att kyla min framtida processor med. sedan jag har talat med svensk termobehandling ab och fått reda på att de jobbar i volymer om 4000 minst. annars blir det ett aldelles för högt enhetspris. så skall jag nu vända mig till ett par kylningstillverkare som är intresserade av sånt här. zalman är ett givet alternativ (mycket tystare, mycket dyrare) men de lär inte göra något sådant på ett tag de har ju precis satsat multum på sitt bautachassi och resatorn. arctic cooling är nästa alternativ men de har nog inte budgeten och thermaltake satsar gärna på billiga lösningar så det lär inte hända det heller...
några ideér?
December 7, 2003
Om det bara är coolhetsfaktorn du vill åt så kan man väl bara göra på samma sätt som man förzinkar spikar, ta ett vanligt koppar vattenblock och doppa det i nån slags elekrolytisk lösning? Om det fungerar har du ett block som kyler bra, och som ser ut att vara gjort av guld
February 3, 2003
Detta var det mest OMG, ASG , LOL, ROFLOL och ROFLMAO jag läst!!!!!
Har inte haft så skoj sedan jag läste en sida med kristna fanatiker!
Ärligt talat...Vill du få ner skiten i runt rums temp skaffa vatten...
Och gör du det i ett silverblock om du vill eller diamat what ever..
Personligen..har jag haft pengarna (som du verkar ha) så hade jag inte tvekat en sek på att skaffa kompressor...
Men vatten och en trevlig pelt???
1 Guest(s)