March 4, 2003
Hej
Har börjat göra vattenblock till er. Är ni intresserade gå in på http://www.floorball.nu/bridge.....cktest.htm för mer information.
m.v.h ///Krille
April 7, 2002
Du kör alltså ett vattensystem utan radiator. Du för inte bort värmen på något annat sätt? Efter hur lång tid planar tempkurvan? och vid vilken temp på cpu? Om du hade haft mer vatten säg 10 liter planar tempkurvan vid lägre tempratur då? Skulle va kul att hitta optimal vattenvolym för ett sådant system... det blir ju helt tyst då.
March 4, 2003
Det är en xp 1800+
Jo men jag hadde en 2 L tank och körde i en timme och då blev cpun ju ganske varm i gamförelse än med radiator. Iså fall skulle du ha en hink vatten brevid datorn då kan du köra den ett bra tag utan att den blir så varm men självklart stannar temperaturen men så länge testade jag inte. Men jag gorde testet för folk som skulle vilja köra utan radiator för det gör ju system hellt tyst.
September 9, 2001
Hamann wrote: Det är en xp 1800+
Jo men jag hadde en 2 L tank och körde i en timme och då blev cpun ju ganske varm i gamförelse än med radiator. Iså fall skulle du ha en hink vatten brevid datorn då kan du köra den ett bra tag utan att den blir så varm men självklart stannar temperaturen men så länge testade jag inte. Men jag gorde testet för folk som skulle vilja köra utan radiator för det gör ju system hellt tyst.
Som du säger gör en radiator stor skillnad. Jag provade att köra en tb1200 tillsammans med en 172W tec utan.
Korkat nog lämnade jag datorn ifred en stund. När jag kom tillbaka var vattentemperaturen nästan 70grader och mina slangar hade gulnat. Ingen riktig höjdare.
Edit: Kan tillägga att jag använde 5l batterivatten.
March 4, 2003
Jo det är inte så stor ide att ha vatten kylning utan radiator. 70 C det va fan inte dåligt det skulle nästan börja koka.
Batteri (destilerat) vatten det är egentiligen bara kokat vatten med lite tillsatser i så det inte bildas skt i tanken. Det gör inte kylningen något bättre det är om du tillsätter lite water wetter t.e.x så får det lite bättre resultat. Så du hadde fått samma resultat med vanligt vatten.
Är det ingen som är intresserad av vattenblock har på nordichardware? Konstigt 😕
September 9, 2001
Är det ingen som är intresserad av vattenblock har på nordichardware? Konstigt 😕
Jodå, om du kan producera ett någorlunda snyggt och helt tätt block med 3/8 nipplar. Prestanda är mindre viktigt så länge det funkar någorlunda, prislappen har högre prioritet.
Edit: Socket a kanske jag skulle skrivit med =)
January 1, 2003
kan du göra ett sånt här till mig
March 20, 2001
1 Guest(s)